Avatar billede hquint Nybegynder
30. marts 2004 - 10:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XAL 2.60 udskriv til lpt5

Vi har mappet 4 printere ( lpt2 - lpt5 ). Vi kan sagtens skrive til LPT2 og LPT3. Dog kniber det med LPT5. XAL 2.60 kommer med en melding om at printeren ikke findes på lpt5. Der er dog muligt at udskrive til lpt5 fra en DOS-box uden problemer.

Printer på lpt2 og lpt5 er samme type. Det er kun nogle af maskinerne der er kør med Win XP Pro. De maskiner der kør med Win 98 er der ingen problemer med.

Er der nogen der har et godt bud?
Avatar billede hesko Nybegynder
01. april 2004 - 22:10 #1
Hvordan er printerne mappet?
Avatar billede hquint Nybegynder
02. april 2004 - 07:59 #2
Printerne er mappet som følger:  net use lpt5 \\ntserver\printer5
Noget andet som jeg måske skulle nævne er at hvis jeg vælger "hop til OS", så kan jeg godt lave en "copy tekstfil lpt5". Og det er jo sådan set i den samme "dos-boks" hvis jeg ikke tager fejl.
Avatar billede hesko Nybegynder
02. april 2004 - 08:26 #3
Kan du overhovedet vælge en lpt5 inde i XAL'en?
Avatar billede jespero Nybegynder
04. juli 2004 - 10:47 #4
Er det et novell netvært for så kan det være novell kilentern som som standard kun er sat til at håndterer op til lpt3
Avatar billede hquint Nybegynder
04. juli 2004 - 12:04 #5
Vi har fundet løsningen. Der findes flere XAL-kerner. Man skal bare bruge en anden end den vi havde i brug. Mange tak for jeres kommentarer/svar.