Avatar billede andersbremer Nybegynder
30. marts 2004 - 01:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Konvertering fra Access XP til 2000

Jeg har en database i XP der skal konverteres således den kan anvendes i en access 2000. Jeg har konverteret den med Access' indbyggede funktion, men det giver en række fejlmeldinger når jeg prøver at køre den i en 2000 version.
SÅ vidt jeg kan se er det afspilningen af mine makroer der giver problemer. Jeg får fejlmeddelelser, der i forskellige formuleringer siger det samme: "Can't find project or library"! Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette? Findes der en "nem" måde???
MVH

Anders Bræmer
Avatar billede mugs Novice
30. marts 2004 - 05:47 #1
Prøv at kontrollere dine referencer, og se om der ikke står ordet MISSING ud for een eller flere.
Åbn din VBA-editor > Tools > References (Funktioner > Referencer).
Ser du ordet MISSING skal du sørge for, at der er et flueben i boksen til venstre.
Avatar billede mugs Novice
30. marts 2004 - 05:49 #2
.
30. marts 2004 - 09:00 #3
Hvis Mugs' svar ikke virker, så prøv evt at oprette en ny database og importer alle objekter.
Avatar billede terry Ekspert
30. marts 2004 - 11:32 #4
It may not always be possible to convert your XP to 2000 if you have used functions and properties which are XP specific! In this case it will be necessary to convert by hand!
You can start by compiling your application, if there are any missing references or XP specific functions then you will not get a clean compile!
Avatar billede andersbremer Nybegynder
30. marts 2004 - 21:18 #5
Jeg har prøvet en del frem og tilbage nu, og må nok desværre konstatere Terry er tættest på! Jeg tror enden på det bliver, at jeg anskaffer mig en developer access og sender en runtime med - så den kan køres uanset brugerens version!
Tak for hjælpen!
Avatar billede terry Ekspert
30. marts 2004 - 21:24 #6
Tak