Avatar billede cooleonardo Nybegynder
06. februar 2001 - 22:38 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Min computer fryser når jeg spiller....

Min computer der ellers fungerer fint har problemer med at afvikle spil. Jeg har installeret Direct X 8.0, så det er ikke det der er problemet.

Det er både tale om at spillet fryser når jeg er inde i en menu og når jeg har spillet måske 1-2 minutter. Dette gælder for både Unreal Tournament og Expert Pool.

Mener at problemet blev løst før sidste formattering ved at download noget fra producenten af mit motherboards hjemmeside, men er ikke sikker - er der nogen der kan hjælpe.

Cooleonardo

System: 450mhz, 128 mb ram, rivatnt2 grafikkort med 32? mb ram og Epox MVP3G-M ATX motherboard.
Avatar billede dreadworg Nybegynder
06. februar 2001 - 22:40 #1
Hvilke driverer bruger du?
Avatar billede teknik Juniormester
06. februar 2001 - 23:18 #2
..Dit bundkort anvender et VIA chipsæt, og det du har brug for er formodentlig denne driver ...
http://www.viatech.com/drivers/Vagp404.exe
...fra denne side http://www.viatech.com/drivers/index.htm
...har satset på, at du kører Win98SE, hvor Epox siger:

Windows 98 Second Edition - AGP component. IDE busmastering not recommended unless IDE stability issues are present.
Har du et andet OS, så check selv her:
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/drivers/download_ep-mvp3g.htm

mvh :-)
Teknik
Avatar billede seider Nybegynder
06. februar 2001 - 23:20 #3
du kan jo hente driveren til dit grafikkort 2 steder, producentens hjemme side, hvilket kan være godt, eller du kan hente den fra riva\'s hjemme side, hvilket kan være godt. men et godt bud er at du nok skal hente ny bios til bundkort, grafikkort og eventuelt indstalere et tool du kan hente fra microsoft\'s hjemme side, det analysere og gemmer informationer om dit system, så man kan finde en løsning ved crash.

eller\'s er der kun www.windowsupdate.com der burde kunne hjælpe, hvis du har husket at nulstille dine irq setings i biosen. det er altid sundt at gøre engang i mellem.

/* seider */
Avatar billede teknik Juniormester
06. februar 2001 - 23:20 #4
...\"epox siger\" = \"Epox anbefaler til dette OS installation af\"....
OS = operativsystem, fx. win98SE
Avatar billede dullerdk Nybegynder
06. februar 2001 - 23:46 #5
jeg lige det samme problem med mit nye kort og mit motherboard er ali chipset
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2001 - 01:04 #6
http://www.the-ctrl-alt-del.com/index.shtml Tjek denne adresse for nye driver, de ser ud til at være up to date.
Avatar billede spawn Nybegynder
08. februar 2001 - 18:07 #7
Hvis ikke der er nogle drivere der virker kan det kun være en ting! RAM-Fejl! Maskinen skal på værksted og det koster ca. 200-350kr. at finde fejlen, hvis du har flere ramblokke.
Avatar billede cooleonardo Nybegynder
06. marts 2001 - 20:20 #8
Hej

Vi prøvede først at installere agp404.exe. Det gav ingen forbedring. Herefter slog vi AGP BUSmastering fra. Det hjalp heller ikke, men lod den være slået fra.

Herefter downloadede og installerede vi Nvidiers Detonator3 driver fra www.nvidia.com, og samtidig slog vi mcafee fra. Dette hjalp.

Tak.