Avatar billede simonbrinck Nybegynder
29. marts 2004 - 20:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

XviD til VCD eller DVD

Hej eksperter.

Jeg har en film i XviD-format som jeg gerne vil se på min Dantax dvdafspiller der kun kan læse dvd og vcd.

Jeg vil spørge hvordan jeg skal decode filmen (evt. hvilke programmer) så jeg kan brænde den, helst i vcd format men eller ville det gå an med DVD.

På forhånd tak.
Avatar billede norbert Nybegynder
29. marts 2004 - 20:38 #1
Avatar billede norbert Nybegynder
29. marts 2004 - 20:39 #2
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
30. marts 2004 - 13:20 #3
jeg har konverteret dem til MPG. Men filmen er nu splittet op i lydspor og filmspor og de hedder henholdsvis .mpa og .m1v

Hvordan brænder man sådan nogen som vcd?

PS. linkene virek ikke
Avatar billede norbert Nybegynder
30. marts 2004 - 16:36 #4
Det var ærgerligt  at linkene ikke virker.
Du skal have fat i et program der hedder tmpgenc. Her kan du sætte lyd og billede sammen igen. Derfra åbner du nero og brænder den som vcd. Det fremgår af nero, når du åbner det.
http://www.tmpgenc.net/e_main.html
Når du har installeret det, går du file/mpeg tools og så er du faktisk inde. Derefter loader du din video- og lydfil ind, giver den et navn og så kommer den ud som samlet mpeg-fil. Den brænder du i Nero.
Held og lykke.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. april 2004 - 20:20 #5
Fik du løst dine problemer, det ville være rart med lidt respons.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
13. april 2004 - 17:15 #6
Takker :-)