Avatar billede nacl Nybegynder
29. marts 2004 - 20:06 Der er 2 kommentarer

Hjælp til indkøb af HD, HD-case og printer

Hejsa experter.

Jeg står og mangler et fire ting.
En printer, en ny HD, en ekstern CD-case og penge =)
jeg søger hjælp til at få løst mit problem optimalt.
Det handler om at få det billigste produkt dom opfylder disse minimumskrav.

Jeg søger:

Printer: Inkjet - farve.
Formål: Skolebrug, dvs. opgaver i farver med billeder.
Budget: max. 600 kr.

Harddisk: 160 GB IDE 3,5"
Formål: Her har jeg kigget på edbpriser.dk, hvor jeg kan se at pris/GB er billigts ved køb af 160 GB.
Derfor: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Unit&Gallery=false&ID=16&Parent=&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Max=&Page=1&Equal920=&Sorted26=&Direction24=2&Direction25=0&Direction28=2&Direction27=2&Direction26=2&Equal22=&Equal193=&Sorted25=&Sorted24=&Sorted27=&Sorted28=&x=51&y=9
Her er det de første seks HD's jeg tænker på... hvilken skal jeg vælge. Det er en smule vigtigt at den ikke larmer alt for meget.
Budget: max. 800 kr.

Eksternt HD-case til 3,5" HD, USB 2.0 eller firewire (USB at foretrække)
Formål: Den skal selvfølgelig kunne trække en 160 GB HD, men den skal heller ikke larme alt for meget =)
Budget: lidt svært at sige, men jeg har ikke mange penge.

Ok... det var det. Desuden lægger jeg vægt på at det er en pålidelig forhandler.

.nacl
Avatar billede nacl Nybegynder
29. marts 2004 - 20:35 #1
Det ville forresten være prsktisk hvis det hele kunne bestilles ved samme forhandler.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2004 - 11:54 #2
Jeg vil blot lægge en kommentar på printeren. Til den pris, er det ret ligegyldigt hvad du vælger. Du får hvad du betaler for, og får i hvert fald ikke noget der er økonomisk i drift, eller garanteret holder om 3 år.

Men som "her-og-nu" printer kan du sagtens få en fin printer for kr. 600,-. Bare hold dig til de lidt mere kendte - HP/Lexmark/Canon/Epson. Så er det såmænd næsten ligegyldigt hvilken printer du vælger.

Men tænk på, at hvis du bruger den meget, vil det i længden være billigere at købe en dyrere printer. Forbrugsstofferne kan være meget billigere til en dyrere printer.