Avatar billede poldor Nybegynder
29. marts 2004 - 19:59 Der er 18 kommentarer

hvorfor virker min CSS kode ikke?

alt afhængig af om jeg bruger firefox eller IE som browser får jeg et forskelligt resultat.

Det hele drejer sig om min menu ude til højre. Jeg kan ikke få min CSS til at styre det ordenligt. I IE bliver alle links pånær "phycics..." påvirket, mens i Firefox er det KUN "physics..." som bliver påvirket...

/POldor
Avatar billede poldor Nybegynder
29. marts 2004 - 20:00 #1
smart ikke at skrive noget link...

http://baltzersen.info/
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. marts 2004 - 20:00 #2
Link?

CSS og HTML kode?
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 20:07 #3
?-)

-- Når jeg ser den bliver alle links i højre-menuen de der 16px i en gul farve ?o]

-- og både i IE og Mozilla ...
Avatar billede poldor Nybegynder
29. marts 2004 - 20:19 #4
hmm... ok - så er det vel bare min com, som er fucked...
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2004 - 20:23 #5
Svært at svare på når du ikke siger hvordan de _burde_ blive påvirket.

Jeg ser blå links...
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 20:25 #6
I højre-menuen ?-)
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 20:28 #7
Forøvrigt må det vel være en tavetosse, at du ikke har:

font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; ?-)
Avatar billede poldor Nybegynder
29. marts 2004 - 20:31 #8
de burde blive en grim gul farve og lidt større..
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2004 - 20:32 #9
Ja de er blå i højremenuen
Avatar billede poldor Nybegynder
29. marts 2004 - 20:35 #10
weee - en der også ser dem som blå!
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 20:37 #11
Da css-koden såvidt jeg kan se er korrekt skrevet, og jeg også ser det rigtigt i både IE6 og Mozilla 1.5 (på XP !-), må der være andet, som har indflydelse ...
Avatar billede poldor Nybegynder
29. marts 2004 - 20:37 #12
jeg også xp, ie 6.0 og firefox 1.6!
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2004 - 20:42 #13
XP Pro IE6 SP2

Jeg ser dem fint gule i Mozilla Firebird 0.7
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2004 - 20:43 #14
SP2 skal være SP1 :D
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 20:53 #15
Hmmm, jeg så siden rigtig før, men nu kan jeg ikke se andet end blå, så det er sikkert IE gået i quirks mode, fordi der er en xml-erklæring før doctype !-)

Jeg fik ved at læse et indlæg igår (?) herinde indtryk af, at den er overflødig, så prøv at fjerne den ...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">

-- du skal selvfølgelig så sørge for at give dit dokument et charset på en anden måde, f.eks.

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
Avatar billede mik789 Nybegynder
29. marts 2004 - 21:59 #16
ja, men hvis du (ligesom jeg) er godt træt af at IE skal bestemme om jeg skal have en xml erklæring (som er fuldt ud korrekt og korrekt placeret), så kan du lade den styre af er serverscript der kun sletter den for de stakkels IE brugere. F.eks. i php:

<?php
$browser = $HTTP_USER_AGENT;
$IE = (eregi('MSIE',$browser))?true:false;
if(!$IE) echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\" ?>\n";
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Det er selvfølgelig en begrænsning at det kun er på grundlag af user agent strengen, men sådan må det vel være for et serverscript.

//mik
Avatar billede mik789 Nybegynder
29. marts 2004 - 22:08 #17
og så glemte roenving lige at lukke dit metatag ;-)

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
Avatar billede roenving Novice
29. marts 2004 - 22:11 #18
-- nåja, jeg har det jo liggende i min multi-purpose test-noget html-fil, jeg må hellere se at få den ordentligt ind på lystavlen !-)