Avatar billede kare Nybegynder
29. marts 2004 - 14:30 Der er 8 kommentarer

ODBC - fejl ved mange open/close

Jeg bruger ODBC til en ekstern database (på en ekstern server). Jeg opdaterer - dvs kører forespørgsler - på den eksterne database hvert tredje minut. Efter systemet har kørt en del dage melder den pludselig en eller anden fejl om stack overflow eller noget og dør. Herefter kan man genstarte concorden (v3) og alt virker igen. Den periodemæssige afvikling af kørslen startes fra en forms refresh (lige som INBOX).

Er der nogle, der kender den fejl? Jeg kunne godt bruge et godt råd. Er det fx bedre at lave en 'persistent' forbindelse til den eksterne DB eller ?
Jeg skal snart benytte ODBC til løbende opdateringer i et mere kritisk miljø og har derfor brug for en stabil, fornuftig løsning.

Håber nogle kan hjælpe...
Avatar billede dma Nybegynder
29. marts 2004 - 14:53 #1
Jeg formoder det er C5 der melder fejl og ikke ODBC driveren?!

1. Gå ind under Generelt/Tilpasing/Tilretningsstatus og find lige hvilken præcis version (inkl. build nr.) du kører på af C5

2. Tidl. versioner af C5 3.0 er kendt for bufferoverrun fejl. Skal lige se om du har sidste nye kerneversion eller ej.
Avatar billede Broholm Novice
29. marts 2004 - 16:40 #2
Bruger du READ AS ODBC i din kørsel? Der er desværre en memoryleak i den kommando i alle versioner.

Du skal bruge en WHILE-løkke og ODBCInfo i stedet. Den kombination lækker ikke RAM.

-Broholm
Avatar billede kare Nybegynder
29. marts 2004 - 17:00 #3
DMA>>
Build: 48 (SP1) #5
Kerne: 3.0 (Build 43)
- Vi har nogle gange oplevet et lignende problem med INBOX, hvor den pludselig melder en lignende bufferoverrun fejl eller noget.
Findes der en løsning?

Broholm>>
Du har før skrevet omkring fejlen ved READ AS ODBC, så derfor bruger jeg ODBCInfo i alle kørsler:)
Avatar billede dma Nybegynder
29. marts 2004 - 17:14 #4
Build 43 er seneste version af kernen. Så der er ikke noget at hente der. Det er nok en ikke-identificeret fejl (eller i hvert fald ikke-rettet...). Sorry!
Avatar billede kare Nybegynder
29. marts 2004 - 17:46 #5
Det var da trist...
Nå, men hvis nogen hører noget, så sig til.
Avatar billede hesko Nybegynder
01. april 2004 - 22:16 #6
Der er flere fejl i ODBC driveren fra Microsoft. Prøv evt. at kigge på deres partnerguide for at se om problemet allerede er indberettet.
Lige pt. arbejder vi med at ODBC melder om "invalid argument" og har tidligere har problemer med INSERT, hvor indekset bliver smadret.
Avatar billede kare Nybegynder
02. april 2004 - 09:08 #7
Ok, men det er MySQL's ODBC-driver vi bruger, ikke microsofts.
Fejlene kommer kun i C5.
Nogle gange lyder fejlen også, at der ikke kan åbnes flere forbindelse, da den ikke har lukket dem efter sig, hvilket den ellers normalt gør.
Avatar billede hesko Nybegynder
02. april 2004 - 09:15 #8
Ok, beklager.