Avatar billede systemnissen Nybegynder
29. marts 2004 - 11:42 Der er 19 kommentarer

Bestemt wallpaper/baggrundsbillede for alle fremtidige brugere

Hejsa

Når jeg sætter pc'ere op, vil jeg gerne have at fremtidige brugere som logger på maskinen første gang, bliver præsenteret for firmaets faste wallpaper. Men hvordan gøres dette? Det skal gerne kunne gøres lokalt på maskinen og altså ikke via GPO.

Har nogen et bud??
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. marts 2004 - 11:59 #1
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. marts 2004 - 12:01 #2
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. marts 2004 - 12:04 #3
du ka osse lægge jeres wallpaper som *.bmp fil i windows mappen og så via display settings sætte den til at vise det ;)
Avatar billede systemnissen Nybegynder
29. marts 2004 - 12:12 #4
Tak for input... men dette vil forhindre muligheden for at ændre baggrundsbilledet på et senere tidspunkt, for den enkelte bruger. Jeg ønsker blot at første gang en bruger logger ind på en ny pc, skal wallpaper være et bestemt... Kan det lade sig gøre?
Avatar billede systemnissen Nybegynder
29. marts 2004 - 12:14 #5
Sorry, fik ikke opdateret dine svar inden jeg selv skrev. Indstillingen skal gælde for alle nye brugere på en pc. Dvs. jeg kan ikke lave opsætningen for en bestemt bruger, når brugeren ikke findes endnu.
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. marts 2004 - 12:17 #6
hvis du gør som jeg skriver i
Kommentar: cp1
så ka den altid ændres på normal vis
Avatar billede systemnissen Nybegynder
29. marts 2004 - 12:48 #7
Bliver det så ikke kun sat for den profil man logget ind som/på??
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. marts 2004 - 13:18 #8
jo, det tror jeg du har ret i,har søgt på hvor i registringsdatabasen man gør det for alle brugere, men ikke fundet noget endnu :(
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. marts 2004 - 17:30 #9
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. marts 2004 - 17:48 #10
Fulgt det her med interesse;) men tænker på, hvordan comp får at vide, at det er en ny bruger?
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. marts 2004 - 17:57 #11
magictouch> godt spørgsmål,har selv tænkt det samme ,men samtidig tænkt at der måske er en registry key der ka kalde disse indstillinger når en ny bruger bli oprettet ?
ellers ka man jo gøre det fra serveren med et script eller batfil,men det sq jo ikke lige være løsningen her,bland dig hellere end gerne sq du ha lyst ;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. marts 2004 - 19:34 #12
cp1> du klarer det da udmærket*S*
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. marts 2004 - 19:46 #13
magictouch> joe men to er jo altid bedre end en ikk *S*
må samtidig sige at jeg ikke ka finde någet som præsist omhandler dette spørgsmål
(har søgt længe og meget :( så er der andre der kigger forbi så gi endelig et besyv med ;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. marts 2004 - 19:49 #14
cp1> Enig, og har tænkt lidt på, om det er (ny) bruger der skal kigges under istedet for, eller måske en form for wallpaperchanger? spændende at høre fra spg;)
Avatar billede systemnissen Nybegynder
30. marts 2004 - 11:24 #15
hmm... det bliver vist sværere end jeg troede. Jeg ville blot sikre mig at når jeg klargjorde en pc til en ny medarbejder, så lå baggrundsbilledet på den nye profil når den nye medarbejder loggede ind. Men det lader sig åbenbart ikke lige gøre...

Jeg lader lige spg. stå åbent en dags tid endnu...
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. marts 2004 - 11:55 #16
Måske en wallpaper changer kan gøre det ønskede:http://www.topdownloads.net/screensavers/view.php?id=3205

Det her er bare en af mange. Men du kan da godt lægge firmalogo være den første skærm, og så skifte bagefter
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. marts 2004 - 13:38 #17
nu skal jeg lige være helt sikker på at jeg forstår senarioet
1.du klargører en profil til ny bruger
2.vil det sige at du på forhånd kender/opretter navn og nyt password
for vedkommende inden han/hun logger på ?
hvis det er tilfældet, er der ingen ben i at gøre det du gerne vil ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. april 2004 - 10:46 #18
fik du det løst ?
Avatar billede systemnissen Nybegynder
30. januar 2007 - 23:50 #19
Ups... jeg har fuldstændig overset dette gamle åbne spg. Post lige et svar så jeg kan give jer lidt point. Undskyld den snart 2 års svartid :(