Avatar billede spoock Nybegynder
28. marts 2004 - 23:00 Der er 5 kommentarer

Outlook i Explorer

Hej
Jeg har et problem...Hjemme bruger jeg Outlook 2003 og det virker fint, problemet er som følger:
Vi kan hjemmefra logge ind på min skoles computer og tjekke vores skolemail (som også er outlook). Desværre er de mails der kommer frem i explorer, de mails som ligger på min computer, hvad kan jeg gøre for at ændre dette?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2004 - 23:07 #1
Du kan bede din "hjemme-Outlook" om ikke at gemme allerede afhentede mails på serveren.

1. Menuen: Tools -> E-mail accounts -> View/change
2. Vælg en konto, tryk "Change"
3. Tryk "More Settings"
4. Vælg "Advanced"
5. Under "Delivery", fjern hakket fra "Leave a copy of messages on the server"

Det skulle bevirke at de mails du har hentet hjem slettes fra din skoleserver når du engang har hentet dem.
Avatar billede spoock Nybegynder
28. marts 2004 - 23:17 #2
Problemet er, at jeg slet ikke får lov til at se mails på skoleserveren hjemmefra..Den åbner outlook.cab i min browser når jeg logger ind på skolen, men istedet for at vise mails på skoleserveren, viser den de mails der ligger i mit lokale outlook
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2004 - 23:25 #3
Hvis du har har addressen på skolens mail-server, kan du oprette en ny konto i din Outlook derhjemme og bare hente dine skole-mails direkte. Du slipper så for problemer med browseren.

Addressen er som regel noget i retningen af:
mail.skolenavn.dk

eller lign.
Avatar billede spoock Nybegynder
28. marts 2004 - 23:31 #4
kan man ikke ordne det, så man kan se det i browseren? for ellers kommer de jo til at ligge på min computer og se kan jeg ike se dem oppe i skolen, hvis der er noget der er skolerelateret?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2004 - 00:16 #5
Jeg har ikke umiddelbart flere forslag. Det kan være det var en ide at snakke med den IT-ansvarlige på din skole ?