Avatar billede xing Novice
28. marts 2004 - 18:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ugedag backup

BACKUP DATABASE [Main] TO [BACKUP_MAIN] WITH  NOINIT ,  NOUNLOAD ,  NAME = N'Main backup',  NOSKIP ,  STATS = 10,  NOFORMAT

Ind til videre har jeg brugt dette stykke kode hver dag kl.03.00 til at lave backup med, men jeg vil heller have at den lavet en backup fil som hedder den dag som den er blevet lavet i

fx: (BACKUP_MAIN_MANDAG)

plus at den skal slette den som er fra ugen før.

Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede trer Nybegynder
29. marts 2004 - 11:34 #1
Fjern NOINIT - så burde den overskrive backupfilen dagligt

Sletning af den fra ugen før skal du lave i et separat script - f.eks. kan du tilføje et script til din serverbackup der rydder op for dig.

Der er nogle parametre der indsætter dato & klokkeslet i backupfilens navn - jeg skal se om jeg kan finde dem...
Avatar billede trer Nybegynder
29. marts 2004 - 11:45 #2
Så fandt jeg dem - dato og tidspunkt kan indsættes således:

backup database xxx to disk ='c:\backups\xxx_[STRTDT]_[STRTTM].bak'
Avatar billede masc Nybegynder
30. marts 2004 - 17:52 #3
Brug en maintenance plan, den vil kalde dine filer for dags dato!
det er meget nemmere end alle de andre hacks!
Avatar billede trer Nybegynder
30. marts 2004 - 19:09 #4
maintainceplanen er kun direkte tilgængelig hvis du har enterprice manager...
Avatar billede xing Novice
30. marts 2004 - 21:27 #5
jeg har enterprice !

Hvor finder jeg maintainceplanen henne?
Avatar billede trer Nybegynder
30. marts 2004 - 21:47 #6
Højreklik på databasen, vælg ALL TASK og så MAINTAINCE PLAN.

Vær lige opmærksom på, at du skal sørge for altid at have opdaterede backupper af MASTER og MSDB da alle metadata for alle databaser - inkl. backupjobs og historik - ligger heri.