Avatar billede 0scar Nybegynder
28. marts 2004 - 13:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redde tabte data efter flytning af partition med Partition Magic?

Med Power Quest Partition Magic har jeg delt en Windows fat32 partition jeg brugte som lagerplads i to dele for at give plads til en Linux SuSe 9.0 installation ved siden af Windows ME.
Nu er mine data væk / ødelagt!
Jeg forsøgte først at gøre plads vha Linux installationen selv, men det gav fejlmeddelelse og kunne ikke lade sig  gøre. Installationen meddelte at jeg måtte gøre plads "with other means". Derfor gjorde jeg istedet plads vha Power Quest Partition Magic, data der lå på partitionen blev efter
Partition Magics anvisning  flyttet, partition resize og en Linux partition blev oprettet. Jeg skulle nok ikke have fulgt den anvisning, for herefter meddeler Windows, at begge nye partitioner "ikke er formateret, skal den formateres nu?". Ok forståeligt med Linux partitionen, med hvad med den nye Windows fat32 partition? Har Partition magic simpelthen ødelagt mine data under flytningen? Jeg har søgt efter andre svar på Eksperten, men synes ikke jeg kan finde svar om tabte data
under flytning, skal jeg forsøge et eller andet recovery tool (og i så fald hvilket), eller er det måske (forhåbentlig) simplere end det?
Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 14:51 #1
http://www.runtime.org/gdb.htm

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/url.htm (bare tryk accepter)

http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/

http://www.ontrack.com/

kender disse Recover programmer, men er ikke sikker på de hjælper her. Men smed dem for en sikkerhedsskyld :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2004 - 15:16 #2
prøv at hente www.recover98.com der er en demo udgave, der virker ganske forrygende, og kan vise dig hvad du kan redde. Jeg har tidligere med stort held brugt den originale version, til at redde data der var forsvundet efter brug af Fdisk.
Avatar billede ird Praktikant
30. marts 2004 - 07:50 #3
sker her mere og skal man smide et svar?
Avatar billede 0scar Nybegynder
30. marts 2004 - 15:30 #4
Jeg har kigget på de værktøjer, men endnu ikke haft tid til at prøve. Henvisningerne til de nævnte værktøjer havde jeg dog også fundet under andres spørgsmål om harddisk problemer, jeg håbede at én havde erfaring med flytning af data og Partition Magic som havde en idé om hvad der er sket og kan gøres.
Jeg prøver at se hvad der kan gøres med nævnte værktøjer og melder tilbage når det er gjort, det bliver muligvis først om nogle dage
Avatar billede ird Praktikant
30. marts 2004 - 15:41 #5
helt ok
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 07:39 #6
Håber det gik godt?
Avatar billede ird Praktikant
04. april 2004 - 11:52 #7
Fik du kigget på det og evt fundet en løsning??
Avatar billede 0scar Nybegynder
11. april 2004 - 18:54 #8
Ja, nu har jeg fået kigget på det, jeg prøvede GetDataBack først fordi den er testvinder i alt om data 9/2003, og den fandt tilsyneladende det hele, så jeg lod  den løse problemet. Hvad det var Partition Magic havde gjort ved mine data ved jeg stadig ikke, muligvis kunne adgangen til filerne have været genskabt nemmere og billigere, måske var det noget med master boot record? Spørgsmålet betyder selvfølgelig ikke det store for mig nu. Tak for jeres svar.
Avatar billede ird Praktikant
12. april 2004 - 09:27 #9
Husk at lukke her så ved at markere mit navn i boksen til venstre og trykke acceptere så