Avatar billede daasen Nybegynder
28. marts 2004 - 12:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Taskbar bliver smallere ved XP logon

Hej!

Jeg er lige skiftet fra Windows 2000 Pro til Windows XP Pro på en maskine. Det har givet mig et problem med Windows taskbar:

Jeg har altid min task bar i skærmens venstre side af skærmen i stedet for standard-placeringen i bunden. Jeg synes, det giver en bedre udnyttelse af skærmen, da jeg oftere savner plads i højden end i bredden.
Jeg gør taskbaren så bred, at der kan være tre ikoner ved siden af hinanden i quick launch området - det gør også, at taskbar buttons for åbne programmer for en passende bredde.
Problemet er bare, at XP reducerer taskbar bredden, hver gang jeg logger på - jeg kan selvfølgelig bare gøre den bredere igen, men det er s'du da irriterende.
Så hvordan får jeg XP til at holde op med det?  Jeg har selvfølgelig prøvet både med og uden locked taskbar.

Pft.
Avatar billede daasen Nybegynder
28. marts 2004 - 13:10 #1
Ups stavefejl - der skulle selvfølgelig have stået:
.. - det gør også, at taskbar buttons for åbne programmer får en passende bredde...
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. marts 2004 - 00:45 #2
Avatar billede daasen Nybegynder
04. april 2004 - 17:48 #3
Nope - den ændrer bare den værdi, som man også kan ændre ved at vælge lock eller unlock taskbar, når man højreklikker et sted på taskbar.
Det eneste, man opnår ved det, er, at taskbaren stadig bliver smallere ved genstart - og når man låser den kan man ikke selv sætte den på plads igen....
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. april 2004 - 22:49 #4
så er der den her http://www.winguides.com/registry/display.php/277/ , førsøg værd ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
12. april 2004 - 14:00 #5
fi du det løst ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. april 2004 - 04:55 #6
?
Avatar billede daasen Nybegynder
18. maj 2004 - 21:35 #7
Hej.
Nej - desværre. Den bliver ved med at lave samme problem.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. maj 2004 - 21:59 #8
jeg sidder lige og lure på dette forslag http://www.winguides.com/registry/display.php/917/ og det henviser jo til HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer  hvis du nu opretter den samme fil under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
så blir det en systemwide setting istedet for brugerbaseret,måske gør det en forskel...bare et skud ;)
Avatar billede daasen Nybegynder
28. juni 2004 - 15:27 #9
Hmm - beklager den lange tavshed.  Tilsyneladende er det en bug i Windows XP - nu har jeg prøvet på en helt frisk installation, og den gør det samme. Microsoft mener åbenbart ikke, at man selv skal have lov til at bestemme bredden på sin taskbar, hvis man kører med XP layout. I Windows Classic layout giver den ingen problemer, og hvis man har sin taskbar forneden på skærmen, er der heller ingen problemer (her er bredden jo bare hele skærmen, og højden kan man godt selvsætte).
Jeg opgiver at få det løst - at fejlmelde til Microsoft er nok dødfødt...

Jeg har været et smøl med at reagere på den her, så jeg vil godt give dig points som plaster på såret - bare smid et svar, hvis du vil have dem. Så vil jeg se, om jeg kan finde et andet operativsystem.
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. juni 2004 - 23:08 #10
okay,held og lykke med det nye operativsystem ;)
Avatar billede daasen Nybegynder
30. juni 2004 - 14:51 #11
Jeg har allerede fundet min nye "kærlighed": Mandrake 10
Hold da op hvor er der sket meget med Linux, siden jeg en gang i tidernes morgen rodede med en RedHat 5.1
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. juni 2004 - 15:13 #12
ja, det ligner jo næsten windows *g*