Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 12:14 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Acer eller Fujitsu-Siemens?

Jeg skal have en billig bærbar, og har fundet frem til følgende to, som begge koster ca. 6500 kr. og har nogenlunde de samme specifikationer:

Acer TravelMate 244XC
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68398

Fujitsu-Siemens AMILO Pro V1000
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65632

Spørgsmålet er så: Hvilken skal jeg vælge?

Det undrer mig i øvrigt, at FS'en tilsyneladende har længere batteritid på trods af, at kapaciteten er næsten det halve! Sparer FS'en bare helt vildt på strømmen eller er det en fejl?
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 12:15 #1
(FS batteri = 2150 MAh, Acer batteri = 4000 MAh)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2004 - 12:51 #2
cxv
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2004 - 12:53 #3
FS har længere batteritid - men du skal stå med dem i hånden og prøve dem af.
man køber jo heller ikke en bil uden at have prøvet den først, vel??
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 13:03 #4
Så køber du måske heller ikke en avis uden at have læst den først?
Ja ja, spøg til side. Jeg kan da godt se hvad du mener, men nu låner butikkerne jo ikke bare computerne ud på må og få.
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 14:37 #5
Enig med John. Ned i en butik og se den igang. Det er jo ikke nødvendigt med hjemlån for at se om den er ok.
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 14:42 #6
Kommer klart an på hvad du skal bruge den til, og er det kun små ting er prislejet ok.

1. Intel Celeron 2.6 GHz---> meget dårlig CPU
256 MB DDR SDRAM--> i underkanten
Intel 852GME / 400 MHz-->ældre chipset
Integreret grafikkort..Skod :)
Der er en del pixelfejl på den skærm.

2. Faktisk samme som nummer 1.

måske kan jeg finde en bedre, men forklar hvad dine krav er og hvilke penge du har
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 14:46 #7
Hvis jeg nævnte mine krav ville du ikke finde nogen under 10.000 kr., men nu er 7.000 kr. altså absolut max, og så der er vel ikke så mange andre muligheder.
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 14:47 #8
http://www.greendata.dk/shop/productinfo.asp?id=2560&caller=1

nope nok denne som er den billigeste nogenlunde maskine :)
Hvad er dine krav??
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 14:49 #9
Hvis du skal spille på den så glem alt om dette :)
Integreret grafikkort stinker big time :) Ligeledes er skærmen en vigtig del når man snakker spil på bærbare.
256MB RAM igen i underkanten.

Måske skulle du finde en fed brugt bærbar?
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 14:52 #10
Mener du at jeg kan finde en brugt bærbar, der er bedre end de to, jeg har foreslået?
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 14:53 #11
Burde være muligt ja.
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 14:57 #12
http://www.papkassen.dk/BuyAndSell/show.asp?adid=27232

Døjer dog lidt med at se speficationerne :)
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 15:00 #13
Hmmm. Den billigste jeg kan se på http://www.billigebaerbare.dk/ koster 7.378 kr. og den ser da ikke bedre ud.
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 15:03 #15
Ja, der er masser, det tager jo flere år at bladre de sider igennem, og jeg har endnu ikke fundet nogen der er bedre end mine forslag til under 7000 kr.
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 15:04 #16
Hvad skal den bruges til
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 15:07 #17
Webdesign, grafik, programmering...

"Så får du ikke nogen under 10.000 og i øvrigt skal grafikbehandling laves med en ordentlig CRT skærm" - det er vel nogenlunde dit svar.
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 15:08 #18
Ja det er mit svar. Du vil fortryde at købe en for billig bærbar når dine krav er som de er. Kun egen erfaring der taler her, men din egen beslutning
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 15:13 #19
Tja, jeg ved jo bare at min nuværende 600 MHz, 192 MB RAM, 13,3'' TFT, 5 GB HD har klaret opgaven udemærket i 2½ år. Nu er den efterhånden bare slidt ned, den larmer, og der er for lidt harddiskplads. Derfor vil jeg umiddelbart mene at en 2,6 GHz, 30 GB HD, 256 MB RAM, 14,1'' TFT skulle opfylde mine behov rigeligt.
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 15:15 #20
Helt ok.
Beklager mit spam så :)

God søndag
Avatar billede websurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 15:19 #21
Jamen du skal da alligevel have tak for din synspunkter og idéer. Jeg er jo også bare en ydmyg og nærig webdesigner...
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 15:22 #22
Du er da velkommen :)
Men ville selv spare mere op og få lidt mere fremtidssikret så du ikke skal bruge flere penge i nærmeste fremtid :)

Hyg dig og held og lykke

Ps. Har sammensat en guide om bærbare, men ikke sikkert du kan bruge den
Avatar billede websurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 10:54 #23
lukker...
Avatar billede ird Praktikant
31. marts 2004 - 10:58 #24
kunne du slet ikke bruge det jeg skrev??
Avatar billede websurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 12:46 #25
Jo jo, men nu har jeg købt Acer'en.
Avatar billede ird Praktikant
31. marts 2004 - 12:48 #26
normalt belønner man folk der hjælper en :)
Men har point nok, det var bare tanken
Avatar billede websurfer Nybegynder
31. marts 2004 - 12:50 #27
Men der var jo ikke noget svar, jeg kunne trykke "accepter" til.
Avatar billede ird Praktikant
31. marts 2004 - 12:52 #28
smider jo ikke et før jeg ved om du fik svar nok :)
Men pyt nu med det :)

Hygge