Avatar billede disney26 Nybegynder
27. marts 2004 - 23:01 Der er 8 kommentarer

kalibrering af skærm med adobe gamma

..er nu blevet så klog at jeg har fundet ud af justerer min skærm med adobe gamma halløjsa. Så langt så godt.

Men I Adobe Gamma redigerer man jo f.eks på kontrasten og lysstyrken, så vidt jeg husker. Kontrasten sætter man bl.a. op til 100. Må man sætte den tilbage efter at man har kalibreret skærm til "normalt" ca 50 % som jeg synes er pæneste. Eller skal man bibeholde kontraten på 100?

Sikkert et dumt spørgsmål, men hvis man ikke spørger får man ikke svar...
Avatar billede disney26 Nybegynder
27. marts 2004 - 23:05 #1
...?
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2004 - 23:13 #2
Du indstiller den som du bedst kan lide det og ændrer bare efter forgodtbefindende.
Men prøv først at tage et print af et foto og benyt så det som reference.
Indstil så skærmen så den kommer til at ligne dit foto bedst muligt. På den måde sikrer du dig, at de billeder, du har og uploader, vises korrekt på din skærm, og der er så en chance for at andre ved download og print ramme de korrekte farver.
Du kan jo så evt. lave et lille tip på din side, hvor du skriver noget om indstilling af skærm kontra print.
Og husk af Adobe Gamma er et lille ekstramodul til Photoshop, så det er ikke alle som har det, men skal benytte skærmknapperne til at lave deres indstilling.
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2004 - 23:20 #3
kan se at du har 6 åbne spørgsmål (incl. dette).
Prøv at se om du ikke kan afslutte nogle af dem.
På forhånd tak.
m v h
hcma / Catbody
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2004 - 23:21 #4
svar
Avatar billede disney26 Nybegynder
28. marts 2004 - 00:23 #5
Catbody dette er et tillægssprøgsmål som ikke høre ind under de andre...
Avatar billede disney26 Nybegynder
28. marts 2004 - 00:30 #6
Nåh Catbody har jeg glemt nogle, siden du er så nidkær????
Avatar billede hcma Novice
28. marts 2004 - 12:05 #7
disney26 >> det er ikke noget med at være nidkær, men så vidt jeg kunne se, var der altså nogle af dem, som godt kunne lukkes.
Der er nye tiltag under udvikling, hvor bl.a. max. antal åbne spørgsmål / åbne points m.m. implementeres. Så derfor min lille anmodning. Der er mange herinde som simpelthen ignorerer brugere med for mange åbne spørgsmål.
Vil give dig ret i at 6 stk. ikke er mange, men alligevel.......
Det var og er absolut ikke for at genere dig, jeg gjorde opmærksom på det.
m v h
hcma / Catbody
Avatar billede hcma Novice
28. marts 2004 - 12:07 #8
bare af ren nysgerrighed: hvorfor afviser du mit svar, som henviser til kommentar 27/03-2004 23:13:20