Avatar billede tebina Nybegynder
27. marts 2004 - 18:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blæser larmer på grafikkort

Jeg har et Nvida GeForce FX 5200 grafikkort, som pludselig er begyndt at larme kraftigt ved opstart af pc´en.

Hvor er det muligt at købe en ny blæser, og passer alle typer af blæsere til denne type grafikkort???
Avatar billede the_i Nybegynder
27. marts 2004 - 19:03 #1
Rør for guds skyld ikke ved blæseren! Det der er sket er sandsynligvis at kuglelejet i din blæser er gået, det sker ret tit på de blæsere der sidder på dårlige gfx-kort og det får blæseren til at larme ret slemt.

Det er sket for mig to gange, faktisk sidder jeg ligenu og hører på en defekt blæser, men det er ikke et stort problem da blæseren er dækket af garantien. Sidste gang det skete kunne jeg simpelt hen få byttet mit kort, det regner jeg også med at gøre den her gang.

Du bør slet ikke skifte blæseren selv, for så ryger garantien på dit kort. Hvis din forhandler vil skifte blæseren så sørg for at være sikker på at du stadig har garanti på kortet.
Avatar billede fromsej Praktikant
27. marts 2004 - 19:13 #2
Hvis du ikke har garanti, så pil blæseren af, på undersiden sidder der et klistermærke i midten, løft det op så du kan se akslen, kom et par dråber flydende silicone ned på akslen, sæt klistermærket på plads, og dit problem burde være løst.
Avatar billede the_i Nybegynder
27. marts 2004 - 22:45 #3
GF fx 5200-modellen er under et år gammel så jeg tvivler på at der ikke skulle være garanti (et år er lovpligtigt) med mindre der er blevet pillet ved kortet.
Avatar billede tebina Nybegynder
22. juni 2006 - 16:37 #4
x