Avatar billede the_i Nybegynder
27. marts 2004 - 18:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner man windows multiboot?

Jeg kom da jeg ville lave et ghost-image af mit boot-drev til at lave den fejl at jeg istedet for at lave et image kom til at lave en klon. Det tænkte jeg ikke videre over, jeg har lige formateret og det var ikke noget problem at formatere den partition jeg havde lagt imagaget på, troede jeg.

Nu kan jeg se at jeg har lavet en alvorlig fejl, idet windows nåede at registrere at der var to systemer inde, to identiske diske med windows xp home edition, og derfor starter den skærm hvor man vælger bootsystem. Den viser den i omkring et halvt sekund og hvis ikke jeg trykker nedaf på det helt rigtige tidspunkt prøver den at boote det windows der ligger på dne partition jeg har formateret, den spørger dernæst om en 'hall.dll' i system32-mappen som den sjovt nok ikke kan finde da der hverken ligger windows eller system32-mappe på drevet.

Nu er mit spørgsmål hvordan jeg overbeviser windows om at jeg altså ikke længere har flere systemer inde længere, og i øvrigt også hvordan jeg skærmbilledet hvor man vælger systemer til at blive vist i lidt mere end et halvt sekund...
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2004 - 19:03 #1
2 X Windows installeret:
højreklik denne computer . egenskaber . avanceret . klik på indstillinger under start og genoprettelse, her vælger du hvilken en du vil starte. Klik på Rediger for at fjerne den der er fejl ved
Avatar billede the_i Nybegynder
27. marts 2004 - 19:32 #2
Tak for den hurtige besvarelse, jeg kunne ikke lige huske det var der jeg skulle lede.
Avatar billede the_i Nybegynder
27. marts 2004 - 19:33 #3
Lav et svar hvis du vil have nogle points.
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2004 - 19:48 #4
Svar - Takker
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2004 - 19:48 #5
øhh glemte at klikke på svar!