Avatar billede wezer Nybegynder
27. marts 2004 - 16:22 Der er 7 kommentarer

Webcam virker ikke

Hej

Jeg havde i lang tid et Logitech webcam til 400,- der virkede upålklageligt. Sidenhen blev det sådan at jeg ikke kunne connecte med mit cam til andre.. der ville bare komme en sort skærm frem og forbindelsen blev tabt. Så jeg har sendt det til rep og købt et andet lidt billigere cam indtil videre.

Men samme problem. Prøvede nu med Eyeball chat og der kan jeg heller ikke connecte med andre..

Jeg står i flytterod og kan ikke finde nogen som helst manualer af nogen slags.

Jeg har en speedsteam router men hvilken ved jeg ikke.. og jeg kan ikke huske ip'adressen til interfacet. Så.. der er lidt forsk. points a hente her.

Nogen ideer... anything ?

En tekniker satte mig på en ny port på centralen for ik så lang tid. Måske det har en sammenhæng. Hvordan fikser jeg dette kæmpe problem som det er for mig?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. marts 2004 - 16:41 #1
For at få dit eksterne ip kan du altid besøge www.whatismyip.com
Du skriver ikke speedstream model, men hvis det er 2601 så ligger web konfigurations interface på http://192.168.1.1
Avatar billede wezer Nybegynder
27. marts 2004 - 16:44 #2
Tak strych ja det er den model:)
Avatar billede strych9 Praktikant
27. marts 2004 - 16:48 #3
ok så synes jeg at du skal prøve om det der hedder "åben konfiguration" i 2601 vil få dit webcam til at virke. Du kan finde ud af din computers LAN ip ved at åbne command console og skrive ipconfig. Dernæst sætter du dette ip i åben konfiguration.
Avatar billede wezer Nybegynder
27. marts 2004 - 18:35 #4
Tror ikke jeg helt ved hvad du mener:( Blev lige smidt af nettet et par timer da jeg gik ind under 'reset' og 'gendan \'åben'\konfiguration. Nok ikke det du mener jeg skulle vel ?
Avatar billede strych9 Praktikant
31. marts 2004 - 14:30 #5
hmm jo det var faktisk det. Men hvis du ikke kommer på nettet omgående efter en reset af router så er der vist noget galt med din forbindelse. I så fald bør du nok tage kontakt med TDC.
I en åben konfiguration bliver al traffik der kommer til dit eksterne ip på routeren sendt videre til din maskine på dit eget netværk. Det kræver at du sætter det korrekte LAN ip i konfigurationen, men så skulle MSN/Netmeeting også virke. Det er naturligvis også afhængigt af om den du videochatter med også har sit netværksgrej konfigureret rigtigt, men åben konfiguration hos dig er i hvert fald et krav.
Avatar billede wezer Nybegynder
16. april 2004 - 21:46 #6
Jeg åbnede porte og gav en enkelt comp fri adgang til nettet via setuppen i routerens konfiguration. Det var åbenbart tricket.
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 21:51 #7
så du vil have et svar?