Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
06. februar 2001 - 17:08 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Ideer og råd søges!

Hej
Jeg er igang med at lave et ret stort FlashForum alla flashkit, bare på dansk men mangler lidt ideer og gode råd, er der nogle der kan hjælpe
Avatar billede ostus Nybegynder
06. februar 2001 - 17:10 #1
Må man se? link plz :)
Avatar billede dna Nybegynder
06. februar 2001 - 17:15 #2
vil også gerne se ??
Avatar billede ostus Nybegynder
06. februar 2001 - 17:17 #3
kom så med det link :))
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
06. februar 2001 - 17:17 #4
ok i mis forstod jeg er ikke rigtigt gået igang endu men mangler lidt tips og trick
fx.
Er det nødvendigt at have et point system for at få folk til at komme der???
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. februar 2001 - 17:21 #5
iddeer :

For at folk skal komme der til, skal der være noget at komme efter ;o) Der skal derfor være mange brugere, så der altid er noget nyt man kan lærer. Derfor skal du have en god reklame du må skaffe brugere.

En eller anden art af point system ville nok gøre godt for så kan folk kunkurrere mod hinanden, men lav det ikke ligesom eksperten, find på dit eget system.

- Zhatten
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
06. februar 2001 - 17:23 #6
ider til point system må meget gerne komme!
Avatar billede dna Nybegynder
06. februar 2001 - 17:31 #7
lav dog bare en \"Mindre\" kopi af ekspertens ! Det er jo en fin måde, og det er ikke ulovligt at samle inspiration fra andre sider! Hvis det ikke er et hjælpe forum som dette, men et diskussionsforum, så kunne du jo lave noget med mest aktive eller sådan noget??

dna
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. februar 2001 - 17:33 #8
Først og fremmest ville jeg starte med at skaffe nogen brugere :o) Det er nok det sværeste så kan du altid senere udvide dit pointsystem.

Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
06. februar 2001 - 17:37 #9
og det kan gøre hvordan?
via bannere eller hva?

>dna det er en site hvor man kan få hjælp kun til flash og downloade fla. filer og der skal også være lidt sitetjeck!
Avatar billede dna Nybegynder
06. februar 2001 - 17:44 #10
Det bliver sq nok lidt svært at skaffe mange brugere til det .... Sorry for the hard words !
Avatar billede zhatten Nybegynder
06. februar 2001 - 18:01 #11
KUN til flash...? Det bliver nok ikke nemt, men hvis du vil prøve at trække flash brugerne til skal du nok gøre det gennem bannere.

- Zhatten
Avatar billede stroehm Nybegynder
06. februar 2001 - 18:51 #12
Jeg syntes du skal droppe point - det får oftest folk til at opføre sig latterligt - og jeg syntes heller ikke at du skal kopiere for meget herfra eksperten - det kan sagtens gøres anderledes og efter min mening bedere !

En super god måde at trække flash brugere til på , ud over at selvfølgelig gøre folk opmærksom på at det eksisterer vha bannere - reklamer, er at få flashere til at skrive dybde gående artikler / workshops omkring emnet - allerbedst ville det sikkert være hvis det var nogle af de lidt mere kendte - oversat til dansk, ligger disse artikler der i sin oprindelige sprogudgave - vil der da også være lidt for resten af internettet at komme efter. Grunden til jeg nævner dette er fordi at der findes faktisk ikke et flashsite som har nogen videre artikler og slet ikke dybde gående.

Derudover skal der vel være det alle vil forvente sig af et sådan site :
.Fla downloads, link til resourcer, links til de fedeste sider, links til brugernes egne sider, afsteminger af diverse art, evt. mulighed for at personalisere indholdet, Lav evt. konkurencer med de sjoveste indsendte fla film osv osv . . .
Der er et par rigtig dygtige flashere her på eksperten som fornyligt omtalte at de ville producere en flash bog - Find dem og få dem med på ideen - understøt evt. deres bog med det de har overset eller ikke ville have med. - om ikke andet tror jeg at de har en masse indhold!

Hvis du går efter kvaliteten istedet for mængden - vil et sådant site hurtigt kunne overskygge de eksisterende - som efter min mening fylder ca 60% formeget i forhold til hvad der er at komme efter.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
06. februar 2001 - 19:31 #13
Drop piontsystemet. Bare sørg for at dine sider har ligesåmeget \"stof\" som de store sider. Så er det altid et plus at den er dansk. Du skal sørge for at have tutorials der beskriver rigtig mange af de fede tricks ikke bare de normale funktioner. (det er i hvertfald sådan noget jeg synes er fedt). -Og så gør det vel ikke noget at folk kan sende deres egne projekter ind til download. Det tror jeg at folk vi benytte sig af hvis det virker som et rimeligt seriøst site. Det vigtigste er altså at din side ligner et kick-ass professional-site. Dvs. ingen grimme flashting på selve siden, udover eksempler. Husk at det ikke må se ud som om at du har lavet siden for at vise hvad DU kan lave i flash (det må du selvfølgelig gerne vise gennem tutorialsne, men ikke på SELVE sitet).

God vind...

/Andreas
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
06. februar 2001 - 19:56 #14
1000 tak jeg syntes det er fantastisk så meget i har givet mig jeg sætter selvfølgelig en adresse ud snarest!!!!!!!