Avatar billede bartelsen Nybegynder
06. februar 2001 - 16:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Go to net page ????

Jeg har før stillet det spørgsmål om hvordan jeg åbnede outlook og sendte en mail ved at klikke på e-mail addressen... Jeg fik en løsning som på en måde også virker fint, men når den så åbner.. så åbner den explore først og derefter outlook..

Komandoen hedder:

on mouseUp
  goToNetPage (\"mailto:peter@hotmail.com\")
end

Hvad gør jeg forkert??

/Morten
Avatar billede ostus Nybegynder
06. februar 2001 - 16:58 #1
hvad for et programmeringssprog???
Avatar billede bartelsen Nybegynder
06. februar 2001 - 17:05 #2
Lingo !!! Programmet er Director 7
Avatar billede kanding Nybegynder
06. februar 2001 - 20:42 #3
Gotonetpage funktionen starter med at finde din default browser, derefter åbner den browseren og udfører kaldet mailto. Derfor.
Der er ikke noget galt med kaldet, men det hele er afhængig af brugerens system, så derfor er det ikke nogen god løsning.
Hvis du får lavet et CGI script der kan sende en mail og kalder det fra Director. F.eks.getNetText(\"http://www.din_server.dk/send_mail.plx?&email=ostus@email.dk&headline=test@subject=hello world). Der er lidt arbejde i det men det er til at gå til. Check ogsp postNetText() kaldet.

Der er også DirectEmail Xtra\'en. Check den.

John
Avatar billede bartelsen Nybegynder
06. februar 2001 - 21:03 #4
Uhh Ha.... Der er jeg stået af... Jeg er overbevist om at det er rigtigt, men jeg ved ingen ting om CGI osv.. Så jeg må opgive indtil jeg får lidt mere viden.. men du får dine point alligevel.. Tak for hjælpen.

Morten
Avatar billede kanding Nybegynder
06. februar 2001 - 23:46 #5
...ellers skriv til mig på john@kanding.dk, så kan vi kigge på det, ikke gratis, men heller ikke dyrt ;-)