Avatar billede viden Nybegynder
27. marts 2004 - 12:38 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette en pc som 'Member of Domain?

Hej!
Jeg har en arbejdsmaskine som jeg ikke kan oprette som Member of domain. Serveren er en Windows 2000 server som er sat op til domain. Hvad gør jeg forkert? - er der en der kan hjælpe mig?
Avatar billede clausgold Nybegynder
27. marts 2004 - 13:20 #1
Log på arb. stationen som lokal administrator. Vælg egenskaber for "Denne Computer", gå til fanebladet "Computernavn". Vælg nu "Netværks-ID" og følg guiden for at melde computeren ind i domænet
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2004 - 13:41 #2
Hvis det ikke virker hvad clausgold foreslår er det enten dns problem eller du har ikke nok licenser på serveren, check det lige engang i kontrolpanel licences.
Avatar billede viden Nybegynder
27. marts 2004 - 14:52 #3
Der står ikke noget på softwaret, om hvor mange der er licenser til. hvordan kan man finde ud af det.
Avatar billede viden Nybegynder
27. marts 2004 - 16:12 #4
Nu får jeg besked om at kontoen er fundet for domain, om jeg ønsker at logge på, men når jeg klikker 'ja' får jeg error.

'following error has occurred: Access is denied. Hvad skal der til, for at det vil lykkes?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. marts 2004 - 16:27 #5
Den maskine du prøver at melde ind i domain skal bruge domain controller som DNS server. Desuden skal du have en account med domain admin privilegier. Det sidste har du nok med din almindelige administrator account til domain controller. Men DNS skal skal du ændre ind under de samme indstillinger hvor du tildeler netkortet et ip.
Avatar billede viden Nybegynder
27. marts 2004 - 16:50 #6
skal bruge domain controller som DNS server? Det forstår jeg ikke ret meget af.
Netkortet på klienten er kun sat op med en primær DNS 192.168.1.2, ikke andet. Er det OK?
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen steder under account hvor jeg kan ændre domain admin privilegier. Jeg har fluet af ved 'Password never expires' er det korrekt?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. marts 2004 - 16:53 #7
Hvis din domain controller har ip 192.168.1.2 så er det ok. Du skal på klienten ikke have nogen sekundær DNS sat.
Password never expires er ok.
Du kan sikkert få yderligere tips om hvad der går galt ved at kigge i event log både på server og klient. Den kan tilgåes fra menuen administrative tools.
Avatar billede viden Nybegynder
27. marts 2004 - 17:17 #8
Domain controller IP er vel hele serverens IP, eller hvordan finder jeg det?
Hvis jeg fjerner den primær DNS på klient netkortet kan domænet ikke findes, så det skal vel stå der? der findes ingen fejl i EVENT på klient eller server
Avatar billede strych9 Praktikant
27. marts 2004 - 17:21 #9
Så bruger du det rigtige ip..

Når du så på klienten højre klikker my computer, vælger properties og går til computer name fanebladet. Dernæst vælger join domain. Hvad sker der så? Beder den dig om at skrive et brugernavn og et password til en administrator account eller hvad?
Avatar billede viden Nybegynder
27. marts 2004 - 17:37 #10
Når jeg går i 'Computer Name' og klikker 'Network ID' kommer der en Wizard frem hvor jeg klikker på næste - her vælger jeg firmacomputer network, klikker næste, her klikker jeg for at 'My company uses a network with a domain', klikker næste, her kommer jeg så til 'User Account and Domain Info' hvor jeg skal indtaste brugernavn, password og domain, når det er gjort, står der 'An account for this computer has been found in the domain, would you like use this? klik yes/no. Når jeg siger ja får jeg svaret 'Your computer not be joined to the domain because the following error has occurred: Access is denied
Avatar billede strych9 Praktikant
27. marts 2004 - 17:40 #11
ok.. så vær sikker på at du bruger din domain controllers administrator account. Det er den du skal skrive ind i den brugernavn/password dialog.
Avatar billede viden Nybegynder
27. marts 2004 - 18:06 #12
domain controllers administrator account er vel det samme som jeg bruger til at logge på serveren? Jeg har nu prøvet både med det bruger/password som er oprettet under Active Directory, der får jeg fejlen 'Access is denied' det samme får jeg hvis jeg bruger serverens brugernavn/password så jeg er ved er blive lidt rundtosset ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2004 - 18:28 #13
du finder dine licenser under kontrolpanel- licenses. her kan du bare forøge dem. Men der bør også være fejl i eventvieweren omkring det problem så check lige her også.
Avatar billede viden Nybegynder
27. marts 2004 - 18:57 #14
Når jeg klikker på 'licensing' på serveres får jeg denne info 'Not available in Microsoft BackOffice Small Business Server. To add client licenses, choose Manage Server from the Start Menu and select About Small Business Server.'

Med dette er en Windows 2000 Server, så jeg fatter ikke en meter af det her!!
Avatar billede viden Nybegynder
27. marts 2004 - 19:06 #15
Jeg har fundet en error under EVENT på serveren application: Unable to open ATK device for R access. Returning IO Status Block in Data.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2004 - 19:13 #16
Den event har vist ikke noget med problemet at gøre. hvad er eventid?
Avatar billede viden Nybegynder
28. marts 2004 - 11:34 #17
Hvad kan jeg gøre for at forøge licensen, når nu at jeg får den info om SB Server?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. marts 2004 - 13:40 #18
Den skrev selv dette tidligere,,,har du prøvet det?...To add client licenses, choose Manage Server from the Start Menu and select About Small Business Server.'
Avatar billede viden Nybegynder
28. marts 2004 - 13:58 #19
Ja hvis jeg forstår det rigtig at, gå i startmenu - programs - administrative Tools og her under kan jeg kun finde Computer Management og det giver jo ikke nogen mening. eller hvad?
Avatar billede strych9 Praktikant
28. marts 2004 - 14:01 #20
øøh..?? Er det virkelig mig der skal have point? eller var det en fejl?
Avatar billede viden Nybegynder
28. marts 2004 - 14:24 #21
Det må være en fejl, mit problem er jo ikke løst endnu ;-)
Avatar billede viden Nybegynder
28. marts 2004 - 14:26 #22
skal jeg oprette mit problem på ny eller?
Avatar billede strych9 Praktikant
28. marts 2004 - 14:33 #23
Avatar billede viden Nybegynder
28. marts 2004 - 14:43 #24
jeg opretter en ny med samme tittel
Avatar billede strych9 Praktikant
28. marts 2004 - 14:44 #25
ok, men svar lige på det jeg oprettede her: http://www.eksperten.dk/spm/482910
Avatar billede serverservice Praktikant
28. marts 2004 - 18:56 #26
Der er åbenbart noget der hedder "manage server" i din small business server, under "about small business server" hvis du ikke kan finde det umiddelbart så søg via hjælp til small business server.