Avatar billede mazlar Nybegynder
26. marts 2004 - 23:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruge egen router med CC abonnement?

Jeg har netop fået ADSL fra cybercity, men cybercity's løsning er uden modem, dvs man får bare en router udleveret (en Zyxel Prestige 650R-31). Så sætter man sit RJ11 (telefonkabel) i routeren og et kabel fra router til computer og så virker det. MEN jeg har en meget bedre router liggende med bla wireless og en masse andre funktioner i, den vil jeg gerne bruge i stedet... men hvordan??? jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal sætte det op (Min egen router har nemlig ikke nogen RJ11 indgang...). Nogen ideer?
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2004 - 10:57 #1
Den router du har er garanteret mere et ADSL-modem end en decideret router - men det bliver nu alligevel kaldt router. Du kan ikke konvertere et wall-stik (RJ11) til et alm netstik (RJ45) - så skal du noget med dit eget udstyr skal du ud at se om du kan finde en router med wall-indgang.

Jeg har samme problem - bare med en anden router fra CC - og jeg er blevet nødt til at holde den, føre forbindelse videre over i en switch og derfra ud til det jeg vil bruge (direkte connection, wireless etc)
Avatar billede dropbox Nybegynder
13. juli 2004 - 16:43 #2
Hvis du ønsker at sætte en anden end den medfølgende router til en CyberCity ADSL skal den understytte PPPoATM (også kaldet PPPoA) samt have et indbygget ADSL modem (Det har praktisk talt alle PPPoATM routere).
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
20. januar 2007 - 23:44 #3
du kan ikke bruge en anden router, da du SKAL bruge Cybercitys ledninger og da du SKAL bruge telefonstikket og den ledning som går fra adsl til dsl. Og routeren du har fået med af cybercity er den eneste du kan bruge
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2007 - 15:14 #4
kun 2½ år for sent ;)
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
21. januar 2007 - 15:18 #5
nå ja hva fanden... kigger aldrig rigtigt efter hvornår et spørgsmål er blevet oprettet, har selv cybercity