Avatar billede t_bjor Nybegynder
06. februar 2001 - 16:00 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Basic programmering?

Hey...

Ja, jeg har i lang tid været meget interesseret i programmering, og derfor ville jeg høre om der var nogen herinde der kunne sætte nogen tid af, og fortælle mig lidt om hvordan det hele fungerer!?

Jeg er stor fan af spillet Championship Manager, og har været det i lang tid, da jeg samtidig er meget interesseret i fodbold, er det jo en drengedrøm, selv at kunne lave sådan et spil en gang.

Hvis i kender til det, kender i måske også den \"opdaterings editor\" (uofficiel) som er lavet af Tri Wasono. Det er bla. sådan en jeg godt vil kunne lave, eller noget i den stil.

Nå, men nok om det.

Kan I fortælle mig, hvordan sådan noget foregår, og hvilke programmer man bruger til den slags?

plzz... :)

/tore
Avatar billede seider Nybegynder
06. februar 2001 - 17:03 #1
Basic programmering

det du gør er at fortæle en computer hvad det er du vil, dette gøres på engelsk, i det der heder procedurelt sprog.

Og hvis du forventer at komme til at lave spil som CM2K, kan du forvente at blvie en 130 før du er i stand til det allene. der er desvære for meget man skal tage højde for.

Dem der aver editore har brugt mange mange år på at blvie dygtige, eller de har haft nogle af de bedste som lære (Cracker, hacker og lignende).

Men introduktion til kode i C/C++ finder du vist bedst på dansk ved at hente bogen friheden til C/C++ hos SSLUG.

www.sslug.dk

Hilsen

Seider
Avatar billede ostus Nybegynder
06. februar 2001 - 17:07 #2
Syns bare du skulle begynde at læse på sagerne F.eks. C/C++ eller Visuel Basic

Man kan købe mange programerings bøger på www.bookworld.dk
Avatar billede t_bjor Nybegynder
06. februar 2001 - 17:41 #3
Hmmm... ja, det kunne godt være at jeg skulle begynde at læse om det.

Jeg har oxo tænkt på at gå på sån\' kursuser, men det kan godt være svært at finde til en 13 årig!! :(
Avatar billede prof2 Nybegynder
22. februar 2001 - 09:16 #4
Jeg vil anbefale af gå C/C++ vejen. Den er godt nok den sværeste, men det er også den største...
Avatar billede t_bjor Nybegynder
22. februar 2001 - 18:53 #5
Og så er det lige:

Hvordan lærer en 13 årig, at programmere C/C++?
Avatar billede wisen Nybegynder
02. marts 2001 - 10:46 #6
t_bjor >> Du får fat i en compiler og evt. et udviklingsmiljø, derefter giver du dig til at kikke på eksempler, og forsøge dig frem. Der findes desuden et af de der billige hæfter, \"C++\" skrevet af Kris Jamsa. Deri er en del af den basale syntax beskrevet...
Avatar billede bratkid Nybegynder
30. april 2001 - 15:06 #7
Jeg vil STÆRKT anbefale \"C++\" skrevet af Kris Jamsa, som wisen siger! Den vil en 13årig nok ikke have for svært ved at forstå:) den koster 69Kr og kan købes over nettet hvis du vil www.idgforlag.dk hmmm.... Jeg synes, at du skal læse den bog og lave ALLE dens eksempler...vent med tutorials, da de bare vil forvirre dig.
Ps. dvs. læs bogen følge eksemplerne og hvis der er noget du ikke kan forstå..måske et ord, så kan du jo altid spørge din mor om hvad ordet betyder...
Avatar billede t_bjor Nybegynder
30. april 2001 - 16:06 #8
Ja, så næsten 14 nu... :)

Hehe... tror godt at jeg kan de ord der bliver brugt, men lad os nu se! Jeg overveje også at købe den! Tak
Avatar billede bratkid Nybegynder
30. april 2001 - 16:15 #9
t_bjor.... Det er den absolut bedste bog jeg har støt på indtil videre for dem, som vil lære sproget. Jeg har den selv enda selv:) For, at lære windows programmering skal du..først når du har lært de grundlæggende, have fat i c++builder eller visual c++...c++builder først:) den er lettest og du har lavet dit første windows program efter 2min....held og lykke
Avatar billede t_bjor Nybegynder
01. maj 2001 - 20:31 #10
Bor du i KBH området, kunne jeg måske låne den?
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 21:02 #11
desvære:( bor i holbæk...checkede biblioteket her og de havde den..check jeres
Avatar billede t_bjor Nybegynder
04. maj 2001 - 13:13 #12
Okko!... jeg vil gå derop og tjekke i morgen! Tark !