Avatar billede dampst4r Nybegynder
26. marts 2004 - 22:00 Der er 5 kommentarer

Ændre AGP i BIOS

Jeg har lige fået et Sapphire radeon 9800pro. Men jeg har det problem at det ikke vil køre 8x agp. Nu har jeg snart prøvet alt. Skiftet drivere, falshet bios og hvad ved jeg ikke..

Og nu er jeg kommet frem til at det nok er pga. at den er slået fra i biosen at jeg har problemer med at sætte den til 8x.

Der sker det at hvis jeg sætter den til 8x i windows, så rebooter jeg og når jeg kommer ind i windows igen har den sat den tilbage på "fra"...

Så mit spørgsmål er;

Hvor finder jeg den option så jeg skal skifte til 8x i min bios?

Jeg har et Asus P4C800-deluxe mobo.

På forhånd tak
Avatar billede isojumper Nybegynder
27. marts 2004 - 04:48 #1
Efter at have læst manualen til dit mobo, forstår jeg bedre dit spørgsmål. Jeg troede, at du ikke havde kigget godt nok efter i bios, men du har helt ret i, at denne indstillingsmulighed "mangler". Måske skal man øge hastigheden på AGP-porten i stedet på dette board ???
Avatar billede the_i Nybegynder
27. marts 2004 - 19:26 #2
Jeg tvivler på at det er muligt at øge hastigheden på agp-porten på andre måder end at sætte den til x8 - at øge frekvensen på porten vil sandsynligvis brænde porten eller kortet af.

Til gengæld er det ikke nogen katastrofe at køre med agp x4 i stedet for x8, der er faktisk ingen dokumenteret ydelsesforskel, der skal simpelt hen ikke bruges så meget båndbredde!

Jeg kan nu godt forstå hvis du alligevel gerne vil have løst fejlen, men den er altså fuldt ud til at leve med hvis du ikke er alt for perfektionistisk.
Avatar billede dampst4r Nybegynder
28. marts 2004 - 14:22 #3
Tak for svarene.

the_i

Jeg kunne også godt have levet med det hvis det bare kørte med 4x. Men den står på "Fra". Altså kører den med 0.

Sidder bare og overvejer om jeg skal have nyt bundkort eller hva, da jeg har problemer med at spil som Far Cry crasher, efter jeg har fået dette kort..
Avatar billede dampst4r Nybegynder
28. marts 2004 - 19:54 #4
Ingen der ved hvordan man præcist ændre AGP i bios'en op et Asus P4C800-deluxe...
Avatar billede dampst4r Nybegynder
25. april 2004 - 20:58 #5
Jeg har stadig ikke fået fixet dette problem.

Er der ingen der ved hvordan jeg ændre min agp ?