Avatar billede alfabeta Nybegynder
26. marts 2004 - 15:43 Der er 8 kommentarer

Opret Subdomain via asp

Hvordan opretter man et nyt subdomain via asp ?

Hermed mener jeg at der bliver oprettet et nyt subdomain i Internet Information Server + at jeg selv definerer hvor subdomainet skal pege hen. fx på c:\wwwroot\domain\subdomain\

Kan man slette et subdomain ?
Avatar billede tubber Juniormester
26. marts 2004 - 15:54 #1
c:\wwwroot\domain\subdomain\ <-- dette er ikke et subdomain

et domaine ser ud som følger: mitdomain.dk
www.mitdomain.dk er default subdomain
sub1.domain.dk er så et subdomain der er oprettet af brugeren på serveren og sådan et vil jeg umidelbart ikke tro du kan slette.....

Det du omtaler skulle du kunne slette hvis du har adminrettigheder på serveren, der skal du ha fat i noget FSO (File System Object) men om du kan tilgå adminrettigheder via ASP ved jeg ikke, du kan self give IUSER adminrettigheder hvis det er din egen server.....eller også skal du lave så du skal logge ind på IIS'en med bruger for at kunne bruge sitet så kan du komme på med admin rettigheder.....

Finder lige noget om FSO :)

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
26. marts 2004 - 16:12 #2
<%
'***************** Delete
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set folderObject = fso.GetFolder(Server.MapPath("\fso\testfolder\") & "\")

folderObject.Delete

Set folderObject = Nothing
Set fso = Nothing

' Deletes the "testfolder" folder (remember to add a trailing "\")
%>
Avatar billede tubber Juniormester
26. marts 2004 - 16:13 #3
Vil lige sige til det første indlæg at et subdomain kan godt ligge som du beskriver men det er ikke et subdomain fordi det ligger der........

Der skal sættes noget op i IIS også, hostheader
Avatar billede alfabeta Nybegynder
27. marts 2004 - 15:30 #4
Jeg ved godt hvad et subdomain er, jeg vil bare gerne kunne definerer hvor IISén skal pege hen på filerne index.asp etc. :-)

Jeg vil gerne have en funktion i ASP der tilbyder følgende:

opretSubdomain(navnpåsubdmoain,fysisk_sti)

hvor der bliver oprettet et nyt subdomain i IIS med sti/rettigheder medhensyn til CGI/Scripts osv.
Avatar billede alfabeta Nybegynder
27. marts 2004 - 15:31 #5
Man må gerne kunne sætte et hav af variabler i kaldet der tildeler mappen/domainet rettigheder...
Avatar billede tubber Juniormester
27. marts 2004 - 16:16 #6
ok sorry misforstod dig :)
Avatar billede tubber Juniormester
27. marts 2004 - 16:31 #7
Du kan med ASP bruge ADSI til at lave nogle ting.....
Du kan prøve at kigge her der er noget om det....

http://www.15seconds.com/issue/980304.htm

/Tubber
Avatar billede alfabeta Nybegynder
16. april 2004 - 11:28 #8
Takker... :-)