Avatar billede thenegotiator Nybegynder
26. marts 2004 - 13:37 Der er 5 kommentarer

Hjælp til PHP

Hej. jeg har en webside på frac.dk, og har nogle undermapper på min side. hvis for eksempel man taster www/ efter min adresse, frem kommer følgende:

Index of /www
Name                    Last modified      Size  Description
--------------------------------------------------------------------------------
Parent Directory        26-Mar-2004 13:36      -
files/                  26-Mar-2004 13:37      -

--------------------------------------------------------------------------------

Er det muligt, at man kan lave et eller andet, så der fremkommer en meddelelse, at man ikke har rettigheder til denne mappe? Jeg mener ikke, at man skal oprette en index.php eller index.htm og indsætte meddelelsen i denne, men kan låse muligheden for at se diverse undermapper??

tak
Avatar billede tefcke Nybegynder
26. marts 2004 - 13:41 #1
Avatar billede thenegotiator Nybegynder
26. marts 2004 - 14:36 #2
ok, den havde jeg også i tankerne.

men hvad gør jeg, hvis jeg skal bruge en af siderne i den mappe, som jeg har kode-beskyttet. det jeg egentlig er interesseret i, er at det ikke må være muligt at se, hvilke filer/mapper der ligger i mappen /www.
Avatar billede thenegotiator Nybegynder
26. marts 2004 - 14:39 #3
Ville en Redirect bliver brugt i dette tilfælde?
Avatar billede thenegotiator Nybegynder
26. marts 2004 - 15:04 #4
hmm.. nej, den har jeg også lige prøvet. jeg håber nogen kan hjælpe....
Avatar billede sukos Juniormester
27. marts 2004 - 00:01 #5
I en .htaccess, hvis du har mulighed for at bruge det:

Options FollowSymLinks

Hvis der ingen index er, får man en forbidden, men du kan sagtens kalde en fil direkte hvis du kender navnet på den