Avatar billede dp2001 Juniormester
06. februar 2001 - 14:38 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Konvertering fra Access 2000 -> Access 97

Jeg mindes at have set et spørgsmål vedr. konvertering af DB fra 2000 -> 97. Er der nogle, der kan huske emnenummeret? Det var noget med at man ikke skulle konvertere makroerne?!?
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2001 - 14:44 #1
hvad er problemet?
Databasen konverteres til 97-formatet fra en af menuerne (mener det er \"filer\")
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
06. februar 2001 - 14:44 #2
Gå op i menuen funktioner, konverter, til tidligere version
Avatar billede compilos Nybegynder
06. februar 2001 - 14:45 #3
Nææ, jeg kan ikke huske emnenummeret
Avatar billede dp2001 Juniormester
06. februar 2001 - 14:46 #4
compilos....du må anstrenge dig bare LIDT mere for at få nogle point!
Avatar billede dp2001 Juniormester
06. februar 2001 - 14:47 #5
-men måske du skriver svar ind til alle spørgsmål, med at du ikke har svaret?!? ;-)
Avatar billede dp2001 Juniormester
06. februar 2001 - 14:49 #6
ikuyucu og billeschou....jeg ved godt, hvordan man konverterer, men det ender altså i smadder alligevel. Har lavet det derhjemme og nu taget det med på arbejde, hvor det SLET ikke kører....

er der ikke noget med at man skal gøre noget specielt hvad angår konvertering, når DB indeholder makroer, moduler mv.?
Avatar billede compilos Nybegynder
06. februar 2001 - 14:50 #7
Menuen Tools
Database utilities
Convert database
To prior database version

Håber det kan hjælpe dig

Compilos
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2001 - 14:51 #8
der er nogle ting som ikke bliver konverteret ordentligt, da dao-objekter i Access97 nu er ActiveX objekter (eller også er det omvendt) - for eksempel kalenderobjekter
Avatar billede dp2001 Juniormester
06. februar 2001 - 14:54 #9
billeschou...ja, jeg bruger dao-objekter i Access 2000 - og det er nok hér, at det går galt ved konvertering.

jeg har efter konvertering været inde og vælge Microsoft DAO 3.51 Object Library under References og prioriteret den så højt som muligt, men det løser det ikke!

findes der en anden løsning?
Avatar billede dp2001 Juniormester
06. februar 2001 - 14:57 #10
får bl.a. fejl i forbindelse med denne...

Set r = CurrentDb.OpenRecordset(\"kupon_igang\", dbOpenSnapshot)

-med fejl: Kørselsfejl 3001. Argumentet er ugyldigt!
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2001 - 15:00 #11
mit bud er at finde det tilsvarende Access97-navn på objektet og så tilpasse koden de rette steder - ikke super hensigtsmæssigt, men det virkede for mig den eneste gang jeg har været ude for det
Avatar billede poulh Nybegynder
06. februar 2001 - 16:42 #12
Prøv at vælg DAO 3.6 og slå ADO fra.
Avatar billede dp2001 Juniormester
06. februar 2001 - 21:57 #13
Ja, det med DAO fandt jeg selv ud af inden dit svar, og det hjalp da også på nogle af mine frustrationer...Du får lov at dele med billeschou.