Avatar billede dauer Nybegynder
26. marts 2004 - 12:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug ram som swapfil

Jeg har hørt at man kan bruge sine ram som swapfil i stedet for harddisken. Hvor meget ram skal man have og hvordan gør man det? Er det et specielt program man skal bruge til det eller kan det gøres direkte i Windows?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
26. marts 2004 - 12:38 #1
det man gør det er at sætte swap filen til nul så de udelukkende kørre i rammen. - dette frarådes dog stærkt. da du muligvis (skal sikkert bruge over 1gig hvis du overhovede skal gøre det.) - jeg ville sætte xp til automatisk styrring af swap (det er et gammelt win9x fenomen.
Avatar billede bleze Nybegynder
26. marts 2004 - 22:49 #2
ikke enig med maxweb. Jeg har kørt uden swapfil på 768 mb ram (gav lidt problemer med mange store programmer åbne) og nu på 1024 mb ram uden problemer.

Egenskaber på "My Computer", "Advanced", "Performance", "Advanced", "Change", "No paging file", "Set!"
Avatar billede dauer Nybegynder
27. marts 2004 - 11:35 #3
Det vil altså sige at hvis man slå swap-filen fra så finder Windows selv ud af at bruge rammen i stedet for? Har du kunnet mærke nogen performance forskel fra da du kørte med swap-filen på harddisken?
Avatar billede bleze Nybegynder
27. marts 2004 - 12:21 #4
Ja den kører mindre på harddisken. Programmer starter hurtigere osv
Avatar billede dauer Nybegynder
29. marts 2004 - 11:24 #5
Jeg har prøvet at køre med swap-filen i rammen og det kører godt nok, jeg har dog kun 512 Mb ram, hvilket er lige lidt nok når man har flere programmer åbne. Takker for svarene :)