Avatar billede dragox Nybegynder
26. marts 2004 - 11:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

no-noice computer

tjaa.. nu kunne jeg altså ikk' la være med at spørger om en computer skal larme eller ej, og personligt synes jeg at en computer skal være så STØJsvag som muligt :-)

Selv mener jeg at jeg ikke kan få en mere støjsvag computer som min egen nu hvor både der er zaiman køler på grafikkortet og cpu'en nu, strømforsygning med 2low-noise blæsere.
så det efterhånden lige før min skræm larmer mere end computeren snart.. gg

men alligevel, Nogen der har nogne extremme (gerne billige?) forslag til hvad der mere kunne gøres for at gøre ens pc endnu mere støgsvag? :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
26. marts 2004 - 11:45 #1
harddisk "anti vibrations gummi beslag" - vandkøling - "polstret kabinet"
Avatar billede dragox Nybegynder
26. marts 2004 - 11:49 #2
har tænkt på harddisk holder og polstret kabinet (det også billigt)
men vandkøling siger jeg nej tak til :P
andre? :D
Avatar billede dragox Nybegynder
26. marts 2004 - 11:52 #3
og forresten, så har jeg endda puttet spanden ind i et skab under bordet :)
Avatar billede zn1ske Nybegynder
26. marts 2004 - 11:52 #4
der er lavet en tysk psu som er 0 db da der kun sidder en stor køler profil
Avatar billede dragox Nybegynder
26. marts 2004 - 11:54 #5
mmmm :) nice ^^
Avatar billede zn1ske Nybegynder
26. marts 2004 - 12:03 #6
ellers er der også støjmåtter som skulle reducere en del af støjen
Avatar billede golyf Nybegynder
26. marts 2004 - 12:17 #7
Det er svært at gøre den total støjsvag uden at minimere udelsen lidt.
Selv har jeg low-noise psu, blæser på min athlon xp og endda skiftet mit grafikkort ud med en passiv køler. (hjemmefusk med meget varm GPU til følge) Mest larm er mine 3 diske, som yder godt.
PSU'en var også mere støjsvag da der kun var en disk i og en Duron cpu ;-(
Mine tanker går på at man kunne lave en med VIA cpuen. (bruger kun 10W og kører alligevel 1000 MHz) måske med én 5400 RPM disk og passiv PSU. Overvejede at lave en sådan til kontor maskine derhjemme og så kun tænde den anden, når jeg skal spille
Avatar billede golyf Nybegynder
26. marts 2004 - 12:18 #8
PS : Bruger selv blygummi og selvklæbende skum i langebaner
Avatar billede flyhigh Nybegynder
26. marts 2004 - 12:19 #9
Kommentar: zn1ske
26/03-2004 12:03:50 ellers er der også støjmåtter som skulle reducere en del af støjen:

det er vist dem som man "polstret kabinet" med :)

-hva svar giver du egentlig pts på? når du lige har kunne bruge alt andet end vandkøling? :P

maxweb.dk
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. marts 2004 - 12:54 #10
tjah... nu er det godt nok ikke særlig billig... men det virker tilsyneladende max godt.....
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2625
denne her funker rimelig godt.... men som sagt... så det vist ikke så billig...
Avatar billede dragox Nybegynder
26. marts 2004 - 15:21 #11
lul, den ser syg ud :)
men som sagt..
jeg har det meste allerede, og mit kabinet er ikk én jeg vil skifte ud, da det hidtil er det bedste der findes faktisk :)
men har allerede sat dette i.

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-cu.htm <-- cpu

http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm <-- gfx

computeren er en pentium 4 2400 mhz
kom med nogle bud :)
Avatar billede dragox Nybegynder
19. maj 2004 - 16:51 #12
ingen