Avatar billede xbobby Nybegynder
26. marts 2004 - 11:44 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Blød skygge på tekst

Hvordan lægger jeg via mit stylesheets en blød skygge på en overskrift? (og vi snakker ikke grafik):-)

Hvad siger eksperterne?

//xbobby
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 11:59 #1
IE har et indbygget filter, men det har intet med CSS at gøre, og virker kun i de nyeste IE versioner.
Avatar billede b.b Nybegynder
26. marts 2004 - 12:09 #2
og det kan da vist ikke betegnes som en "blød" skygge, det filter laver.. ;-)

Udover det, så mener jeg at man skal holde sig langt væk fra de browserbestemte filtre...

Man må kunne lave det samme i CSS ved hjælp at et par div'er som overlapper hindanden....??
Avatar billede b.b Nybegynder
26. marts 2004 - 12:09 #3
stavefejl er gratis...
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. marts 2004 - 12:49 #4
Hej el barto og b.b
Jeg kan forstå at den "skygge på tekst" som jeg er ude efter ikke høre til de anerkendte CSS normer,og at disse "skygger" kun kan bruges i de nyere IE browsere.

Men jeg ønsker stadigvæk at vide hvad det er jeg skal skrive inde i mit stylesheet, for at få en skygge på min overskrift - ved I det?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 12:50 #5
Jo, IE kan både lave drop shadow og en mere blød egentlig skygge.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 12:55 #6
Avatar billede b.b Nybegynder
26. marts 2004 - 13:17 #7
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
26. marts 2004 - 16:38 #8
Kan den effekt laves med reltive værdier ligeså?
Også så den er uafhængig af tekst-størrelsen?
Avatar billede xbobby Nybegynder
26. marts 2004 - 20:07 #9
Tak for jeres links, jeg tror jeg holder mig til grafikken i dette tilfælde :-)
Hvad siger el barto og b.b. til at dele de 30 point?

Tak for hjælpen :-)
//xbobby
Avatar billede b.b Nybegynder
26. marts 2004 - 21:14 #10
fint for mig...
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2004 - 07:37 #11
Også med mig :)