Avatar billede lars_munk Nybegynder
28. september 1999 - 05:11 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

Problem med Riva TNT2 Ultra

En ven har netop anskaffet sig et sådan skærmkort. Når han kører f.eks Kingpin hakker spillet og ofte fryser det ligefrem. Det er ikke kun ved spil at problemet opstår, også ved opstart af Windows kan skærmen fryse.

Nogle forslag???
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
28. september 1999 - 09:12 #1
nyeste drivere ??
Avatar billede flensburg Nybegynder
28. september 1999 - 09:38 #2
Jeg har haft samme problem.

Efter opdatering af bios på kortet ophørte problemerne

http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_drv.htm

Avatar billede lars_munk Nybegynder
28. september 1999 - 12:11 #3
Tigerdyr- han skulle have hentet de nyeste drivere fra nettet.

Avatar billede lars_munk Nybegynder
28. september 1999 - 12:14 #4
flensburg- øhm. havd er det helt præcist  der skal DL på den side? Og hvordan opdatere man?
Avatar billede flensburg Nybegynder
28. september 1999 - 12:21 #5
Du skal hente:
AGP-V3800 BIOS
eller:
AGP-V3800 BIOS for Ultra Series

Alt afhængig af hvilken model han har og så bare køre programmet (det er selvforklarende

Held og lykke
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
28. september 1999 - 13:38 #6
*hehe* Husk lige kun at bruge den bios update, hvis det rent faktisk er et Asus v3800 kort han har...
Ellers, skal du finde bios updates på producentens web site...
Avatar billede Slettet bruger
28. september 1999 - 13:52 #7
De nyeste drivere plejer at virke, eller en bios update som de andre også pointerer.
Jeg har dog haft samme problem, men det hjalp da jeg hentede updaten til spillet og kørte den.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. september 1999 - 18:54 #8
hvis den er overclocket så sæt den ned... det hjælper
Avatar billede hahn Nybegynder
30. september 1999 - 10:59 #9
Din ven har sikkert en AMD K6-2 processer, hvis han har det, er det, der problemet er, de nye TNT2 kort kan ikke kører sammen med AMD K6-2.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. september 1999 - 20:55 #10
jo de gør, så længe man ikke har et ALi Chipset
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. september 1999 - 20:58 #11
Avatar billede mega Nybegynder
01. oktober 1999 - 21:11 #12
hahn... Det der med at TNT2 ikke kan køre med AMD processere er noget lort. Jeg kender flere der har k6-2 og k6-3 processere og de køre udemærket!!!

Tilgengæld er det tit at man kan få problemer hvis man ikke har de nyest opebgl drivere... eller måske SKAL man bruge de opengl driver der følger med kortet...
Avatar billede zibar Nybegynder
04. oktober 1999 - 11:34 #13
Prøv at bax lidt med din Bios!

Have a smile, have a nonwindows machine!

/Zibar
Avatar billede zibar Nybegynder
04. oktober 1999 - 11:36 #14
Hvad for et skod -bundkort har du?
Har du et Asus P5a skodkort, skal du have et nyt bundkort!!!!!

Have a Smile, have a nonwindows machine!

/Zibar
Avatar billede nelz Nybegynder
07. oktober 1999 - 14:28 #15
Hvis din ven bruger et Aopen, eller FIC motherboard, er han nødt til at hente specifikke AGP-drivers (GARD.vxd) til det pågældende motherboard. Undersøg eventuelt om USB-bus er aktiveret i BIOS, ellers vil AGP-slot'et ikke fungere optimalt...
Avatar billede melvis Nybegynder
08. oktober 1999 - 19:49 #16
HVorfor er det lige at ASUS P5A bundkort er dårlige ZIBAr??

Melvis
Avatar billede zibar Nybegynder
09. oktober 1999 - 11:58 #17
Jo nu skal du bare høre.....

Der var engang et lille Asus P5a Bundkort, som der så gerne ville have et TnT -Kort.
Så gik han over til den lokale Computer-Doktor, men han sagde at hans prøver var negative, at han altså ikke kunne køre med et TnT -Kort

Og så levede de alle til deres dages ende!

/Zibar
Avatar billede krusell Nybegynder
03. februar 2000 - 22:09 #18
Så kan man jo bare købe et g-force. Det største problem ved P5A'et er dens høje spændinger som gør det meget besværligt at overclocke. Jeg har stadig problemer med mit, men jeg har dog hørt hvad man skal gøre, det virker bare ikke på mit