Avatar billede konder Nybegynder
25. marts 2004 - 21:29 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Jeg er ikke færdig endnu men

Sig hvad du mener www.sofiebadet.dk
Avatar billede retry Nybegynder
25. marts 2004 - 22:55 #1
Det kan der godt blive noget godt ud af.

Jeg savner navigation på undersiderne.

Den lyseblå mouseover på links er lidt for fersk - vanskelig at læse.

Nogle af teksterne er temmelig tunge. Del op i små afssnit med luft imellem. Brug mellem-overskrifter.
Avatar billede konder Nybegynder
25. marts 2004 - 23:50 #2
tak, jeg lar lige vær med at lukke. Det er jo på en måde Ekspertens første side jeg har lavet "selvstændigt". Jeg har lavet alt selv og fået hjælp til alt her. Bortset fra alle mine dumme spg. der ikke er besvaret. p.s. jeg må i seng go nat.
Avatar billede kgp43 Nybegynder
26. marts 2004 - 10:03 #3
Mine forslag:

- Du mangler knapper på dine underliggende sider.
- Smid adressen ned i bunden af skærmen, eller/og opret en kontakt side.
- Syntes din forside er forvirrende, pga den tekst der går tværs over siden. Hvad med at ligge den i en celle i en af siderne?
- Skift den farve (cyan) der fremkommer, når man bevæger musen over dem (som retry foreslår)
- Hvad med noget kontrast? Du har MEGET gråt på dine sider
Avatar billede kgp43 Nybegynder
26. marts 2004 - 10:03 #4
og det var et svar :P
Avatar billede konder Nybegynder
26. marts 2004 - 17:31 #5
tak for jeres opfattelser. Jeg har endnu ikke fået andet end response på min color i on mouse over (se det som kontrast), mine tekster skal selvfølgelig gøres mere spiselige, og hvad skal man med knapper på de underliggende sider
Avatar billede kgp43 Nybegynder
26. marts 2004 - 17:43 #6
Knapperne skal du bruge for at komme til andre sider. Ikke alle gider at klikke til tilbage på forsiden, hvergang man skal se noget nyt. Når du læser en avis, så bladre du jo heller ikke om til forsiden, nå du skal se en ny side.
Avatar billede konder Nybegynder
26. marts 2004 - 22:47 #7
skriften tværs over siden virker som jeg vil ha det. Ikke særlig smukt men oplysende.  m.h.s. til undersider uden knapper, er det bl.a. fordi du(kqp43) jo heller ikke ved hvad den næste side i en avis indeholder. Hvorfor må adressen, kontakt ikke ligge i overskriften/senere logo?
Avatar billede kgp43 Nybegynder
26. marts 2004 - 23:06 #8
Kondor: Mine forslag tager udgangspunkt i det mest almindelige.
Der er ingen der skriver deres adresse i toppen af siden. Hvis du ikke vil have det i bunden af skærmen, så smid det ind på en kontakt side (anbefaler det sidste).

Vedr. dine knapper: Du skal tænke på brugeren og ikke dig selv. Kig på alle de store og populære sites. Kan du se nogle, der ikke har en navigation på alle deres sider? Der er en grund til de har opbygget det sådan :)

Jeg mener at din tekst giver den modsatte effekt. Det ser rodet ud og man får ikke lyst, til at blive ret længe på dit site. Prøv at kigge dig lidt omkring så du kan få noget inspiration (fra andre websites).
Avatar billede swuppe Nybegynder
30. marts 2004 - 10:25 #9
S'gerne :o)

Problemet opstår fordi width=100% relaterer sig til den omgivende boks i dette tilfælde browservinduet, i IE fungerer width som min-width derfor kan vi løse problemet ved at sætte menuen ind i top boksen.

Måske vil det fungere i netscape/mozilla (hvis ikke det allerede gør har ikke testet) ved at tilføje en "spacer" div <div style="clear:both"></div> efter #navigation i css2 kan du også benytte dig af ren css til at opnå samme effekt #navigation:after{ content: ""; display: block; height: 0; clear: both; }, det er måske værd at prøve.
Avatar billede swuppe Nybegynder
30. marts 2004 - 10:26 #10
hov, det var ikke meningen det skulle herover sorry!
åbenbart et problem med firefox
Avatar billede konder Nybegynder
07. april 2004 - 18:01 #11
nu har jeg prøvet at indrette efter indstillingerne og vil gerne ha en response på det
Avatar billede retry Nybegynder
07. april 2004 - 18:07 #12
Du bliver altså nødt til at tjekke, hvordan det ser ud med Internet Explorer 6 på en Windows PC. Det virker ikke som om der er styr på den grå linie "Start din weekend..." i forhold til resten, specielt i forhold til baggrundsbilleder.

På forsiden er farverne i bagrundsbilledet for kraftige, så det er vanskelig at læse teksten i nederste line (som måske ikke står dér hvor du havde tænkt dig?).
Avatar billede konder Nybegynder
14. april 2004 - 06:59 #13
ups, nu fik jeg da givet helt forkerte point. Sorry til retry--jeg var ellers så glad for din første kommentar og faktisk er det den jeg har ændret efter. (det med den grå linie er tænkt som bølgebrydere)
men kan jeg tildele dig eksta point hvis du sender et svar?
Avatar billede retry Nybegynder
14. april 2004 - 08:21 #14
Skidt med points, det er tanken der tæller.