Avatar billede blazer Nybegynder
06. februar 2001 - 12:15 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Intro til datamatiker uddannelse!

Er der nogen herinde med nok ekspertise til at skrive en cirka halvanden side om datamatiker uddannelsen?

krav..job muligheder osv?

500 points får du...hvis du skriver noget kanon godt..eller meget ryger den sq op i retning af de 1000.
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 12:19 #1
Du kan læse alt om den her: www.aabc.dk/dmu/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. februar 2001 - 12:19 #2
Hvad skal du bruge det til ??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 12:22 #3
Blazer> I går uddelte du points til dem der kunne komme med links om datamatiker.

Skal du ikke have de points fordelt, inden du stiller denne opgave?

Ellers er der jo ingen der tror på at de får de 500 points.

Og skal du aldrig lave noget i skolen, får du andre til alt?
Avatar billede blazer Nybegynder
06. februar 2001 - 12:22 #4
til intro om forskellige uddannelser...
Avatar billede moa Nybegynder
06. februar 2001 - 12:22 #5
erikjacobsen: Det her vil jeg tro: http://www.eksperten.dk/spm/47956

Altså en der ikke gider at lave sine lektier (selv om det sikkert vil være smartest for hans egen indlæring ;-))
Avatar billede blazer Nybegynder
06. februar 2001 - 12:24 #6
det der er problemet at alle links osv. de ikek skriver noget om selve uddannelsen generelt..men blot noget om hvordan det er de specifikke steder..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 12:24 #7
Hvordan bliver det så når (hvis) han bliver datamatiker, det er da ikke alle opgaver han kan få lavet på eksperten.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 12:25 #8
Det link makse lige satte ind skriver om uddannelsen!

Datamatikeruddannelsen er en kort videregående uddannelse, der varer 2¼ år. Den består af fem semestre. De første fire semestre varer hvert et halvt år og sidste semester, hovedopgavesemestret, strækker sig over tre måneder.

Datamatikeruddannelsen skal kvalificere den studerende til selvstændigt at kunne varetage arbejde med at udvikle, forny og vedligeholde IT-systemer til erhvervsmæssig anvendelse.

Uddannelsen skal sikre, at den færdiguddannede er i stand til at kombinere en grundlæggende viden om en række virksomhedsrelevante forhold, herunder økonomiske, organisatoriske, produktionstekniske og miljømæssige forhold, med en dyberegående viden om datamatiske metoder og begreber.

Hvad skal du vide mere?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 12:27 #9
Du kan endda gå ind og se en opdeling af uddannelsen:
http://www.aabc.dk/dmu/opbygning.htm

Eller adgangs krav:
http://www.aabc.dk/dmu/prakopl.htm#Adgangskrav

Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 12:29 #10
James > jeg sad jo lige og skulle til at sende de to links. :)

Desuden er det et godt sted at læse om den uddannelse.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 12:31 #11
Ja århus er en fin studie by. Har selv læst der. Men som sagt læser jeg nu Datamatiker som selv studium på www.fuga.dk hvor han også kunne finde denne information, hvis han gad!
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2001 - 12:34 #12
jeg kan da godt brygge noget sammen til i morgen eller overmorgen... jeg har i hvert fald oplevet en del udover det sædvanlige i løbet af uddannelsen.
Avatar billede blazer Nybegynder
06. februar 2001 - 12:35 #13
billeschou>>>TIl i morgen? lyder rigtigt godt..min ven mystiq vil nok oxo smide 500 points oveni hvis det er godt...
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2001 - 12:38 #14
godt, vi har en aftale
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 12:39 #15
De slipper sgu for let.

Skal i ikke bruge noget faktuelt om uddannelsen, og ikke hvad forskellige har oplevet?

Brug dog selv den time på at samle fornuftige oplysninger og skrive dem sammen til noget i kan være stolte af selv at have lavet!
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2001 - 12:42 #16
James -> for 500 points er jeg ligeglad (selv om jeg er enig)...

blazer -> Jeg går ud fra at en fil i Word2000 format er ok?
Avatar billede blazer Nybegynder
06. februar 2001 - 13:18 #17
det er da lige det det er!
Avatar billede bantz Nybegynder
06. februar 2001 - 13:35 #18
http://www.5skole.dk/uddframe.htm
og tryk på \"datamekaniker\" ude i højre side.
der står det alt hvad der er værd at vide omkring dette emne....

Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 13:39 #19
Bantz> Datamatiker ikke datamekaniker
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2001 - 13:40 #20
datamekaniker og datamatiker er da ikke den samme uddannelse!?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 13:58 #21
he he

De begynder da begge med Datam
Avatar billede billeschou Nybegynder
06. februar 2001 - 14:00 #22
og ender på iker...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 16:10 #23
J;-)
Avatar billede bantz Nybegynder
07. februar 2001 - 09:56 #24
LOL
DOH jeg læste forkert.. :)
hehehe
Avatar billede blazer Nybegynder
07. februar 2001 - 14:18 #25
hvornår kommer den?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2001 - 19:18 #26
Tænk sig nu hvis den ikke kommer, så er du lidt på skideren er du ikke, den skal vel afleveres til en bestemt dato!!
Avatar billede blazer Nybegynder
08. februar 2001 - 11:53 #27
hehe..den skal afleveres til i morgen..men er jo ikke på skideren...var jo blot ne lille del af opgaven....
Avatar billede parazite Nybegynder
08. februar 2001 - 12:01 #28
blazer : Kan da lige fortælle dig, at en fra min klasse netop i går blev smidt ud af 3.G i gymnasiet for snyd med Større Skriftlig Opgave - så lad være med at gøre det til en vane! ;o)
Avatar billede blazer Nybegynder
08. februar 2001 - 12:31 #29
snyd..det er sq da ikke snyd...hehe :p
Avatar billede billeschou Nybegynder
09. februar 2001 - 10:04 #30
sorry blazer, var syg igår så jeg ikke kunne nå at sende den - jeg har den med idag hvis du stadig er interesseret?
Avatar billede blazer Nybegynder
10. februar 2001 - 21:25 #31
billeschou>>>Nej..det er sq lidt for sent nu..har afleveret........