Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 11:30 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Slet min regionskode på min DVD-afspiller....

Jeg har lige købt en DVD-afspiller til mit fjernsyn. En ven har fortalt mig, at man kan slette sin regionskode (2) helt uden, at putte en chip i. Nogen gange skulle det være nok, bare at taste en kode ind ved hjælp af fjernbetjæningen.
Please hjælp mig...
Model: Philips DVD711
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 11:30 #1
det må man ikke her på eksperten....
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 11:33 #2
Hvorfor må man så ikke det
Avatar billede e30 Nybegynder
06. februar 2001 - 11:35 #3
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide!
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 11:36 #4
Jo, det må man måske godt, du har jo købt skidtet.......Tjaaa, du har nok ret...
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 11:37 #5
Jeg ved der er nogen firmaer der lægger en vejledning med helt gratis. Fx firmaet Lumatron...
Avatar billede fcs Novice
06. februar 2001 - 11:37 #6
Genrelt må man jo ikke diskutere/hjælpe med ulovlige ting her på eksperten - det er derfor kasseper reagerer, men jeg er heller ikke klar over om dette er ulovligt!
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 11:39 #7
Det er nok samme snak som, da man i sin tid proppede bootchips i sin Playstation, det var generelt ikke ulovligt, det var ulovligt at bruge den til noget....MEN så igen, så er det jo noget hardware som du har købt, så må du jo gøre med det som du vil......
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 11:40 #8
Er det forbudt at sætte en chip i sin DVD???
Avatar billede manhatten Nybegynder
06. februar 2001 - 12:35 #9
Så vidt jeg kan se på den gældene lovgivning er det ikke forbudt at indsætte chips i hverken sin playstation eller DVD afspiller. Men for at benytte udstyret kræves det at det er godkendt på ny i henhold til lov om tele og terminaludstyr (mener jeg den hedder) som også dækker alle elktriske apperater.

Det kan dog være at chippen er godkendt men jeg tvivler dog på det.

Så konklusionen må være at det er lovligt at sætte chips i men ulovligt efterfølgende at tilslutte strøm til apperatet og benytte det uden det påny er godkendt af telestyrelsen.

Ang. med at taste en kode ind har jeg ikke kunne finde noget der antyder at det er ulovligt at gøre eller benytte men det er jo ikke det samme som det ikke findes.
/Manhatten
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 12:38 #10
Manhatten >> hvor har du din viden fra ?
Du kunne være et godt emne til at fange alle de fuzkere der er her på eksperten...:)

insert_coins >> Jeg har ikke kunnet finde noget, på nogle af de store sites jeg normalt bruger, så jeg tror ikke at du skal sætte næsen op efter noget...!
Avatar billede manhatten Nybegynder
06. februar 2001 - 12:49 #11
kasseper>Forskningsministeriets hjemmeside og retsinfo :) (www.fsk.dk og www.retsinfo.dk)

Gider ikke beskæftige mig med at fange fuskere. Bekymre mig ikke særligt om point.

/Manhatten
Avatar billede cstern Nybegynder
06. februar 2001 - 12:51 #12
Det er såvidt jeg ved ikke ulovligt at omgå DVD regionskoderne i Danmark. Koderne er indført af filmselskaberne som handelsbegrænsende foranstaltninger og er ikke nævnt i nogen lovgivning. Det er altså helt lovligt at fjerne regionskode-begrænsningerne. Der kan dog som manhattan siger være problemer mht indgrebet i udstyret.
Hvis du vil have en regionsfri afspiller tror jeg at de fleste kræver et fysisk indgreb.
hack-kits kan købes (lovligt) hos Proshop:
http://www.proshop.dk/misc/produktliste.asp?Over=1&Under=65&Side=10

De kan også lave ændringen for dig hvis du ikke selv har mod på det.
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 13:06 #13
Problemet er, at hvis jeg får sat en chip i min DVD ophøre garantien med det samme. Det gør den fordi jeg har fortaget et indgreb på maskinen. Men hvis jeg kan fjerne regionskoden uden indgreb vil der forsat være garanti på...
Jeg har set min ven gøre det på sin DVD, så jeg ved det kan lade sig gøre med nogle DVD\'er.
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 13:09 #14
Jeg har sendt en mail til Eksperten, hvor jeg spørger om mit spørgsmål er lovligt. Hvis det viser sig, at mit fortagende er ulovligt fjerner jeg selvfølgelig spørgsmålet med det samme...
Så det er ikke fordi jeg vil fuske...
Avatar billede fcs Novice
06. februar 2001 - 13:11 #15
insert coins>> Sådan skal det gøres (mht. at henvende dig til eksperten)
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 13:14 #16
Tak for støtten fcs :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 13:15 #17
Ja det kan snildt lade sig gøre at fjerne koden på NOGLE DVD maskiner.... Hvis du søger på
\'region free Philips DVD711\' på google, så kommer der en masse sider op, men ingen af dem indeholder nogen kode til din dvd maskine....(endnu....)
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 13:17 #18
-->kasseper
Jeg ser lige om der kommer andre svar, hvis der ikke gør tildeler jeg dig pointne...
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 13:19 #19
Ok.
Avatar billede cstern Nybegynder
06. februar 2001 - 13:19 #20
Det er ikke fordi din ven har købt dyret med indbygget Keymaster?
Avatar billede cstern Nybegynder
06. februar 2001 - 13:23 #21
Avatar billede cstern Nybegynder
06. februar 2001 - 13:23 #22
Avatar billede cstern Nybegynder
06. februar 2001 - 13:24 #23
Bemærk at siden skriver at playeren kun kan reprogrammeres 20-30 gange!!
Avatar billede cstern Nybegynder
06. februar 2001 - 13:26 #24
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 13:33 #25
-->cstern...
Det virkede sgu...
Jeg tildeler dig pointne med det samme...
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 13:35 #26
sejt cstern = usaleauction er føjet til foretrykne..;)
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 13:37 #27
har du ikke fået pointne nu cstern???
Avatar billede insert_coins Nybegynder
06. februar 2001 - 13:41 #28
sorry kaseper, men cstern var nu hurtigst på aftrækkeren.....
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 13:41 #29
Ja og han havde jo også svaret.......Så han har da fuldt fortjent point\'sne !!!!
Avatar billede cstern Nybegynder
06. februar 2001 - 13:43 #30
takker og bukker - men husk nu at holde øje med hvor mange gange du skifter kode, det lader til den vil låses fast efter et eller andet antal gange mellem 5 og 30 regionsskift...
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
06. februar 2001 - 13:56 #31
Jeg mener ikke dette er snyd. Kender dog ikke så meget til mediet, så med forbehold for andet, synes jeg vi skal lade det være indtil videre.