Avatar billede numse-nissen Nybegynder
06. februar 2001 - 10:02 Der er 32 kommentarer

Er frames kun for bøsser?

HM.....Er frames kun for bøsser?
Avatar billede seider Nybegynder
06. februar 2001 - 10:05 #1
Bruger du ikke frames selv !
Avatar billede ricky Nybegynder
06. februar 2001 - 10:06 #2
admin>> drop ham - det er sgu da for dumt!
Avatar billede numse-nissen Nybegynder
06. februar 2001 - 10:06 #3
Næ....mest generetlt.
Avatar billede hope Nybegynder
06. februar 2001 - 10:08 #4
Frames er for dem der tænker på dem der har små computere og langsomme forbindelser, der ikke kan loade heel menuen (der ofte er lavet af grfik) igen og igen.....så nej frames er ikke KUN for bøsser....
Avatar billede numse-nissen Nybegynder
06. februar 2001 - 10:11 #5
Tag det nu roligt ricky!

Jeg ved ikke hvor lang tid du har været online på eksperten, men mit spørgsmål er vist ikke det mest useriøse.

Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 10:11 #6
Jeg giver hope ret.

Flash er fint, hvis man har bredbånd!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
06. februar 2001 - 10:11 #7
Altså - at sige folk som laver frames på deres sider er bøsser. Hmm - det er jo en relativ påstand og for at bevise den skal man jo først overveje visse faktorer.

1. Hvad hvis det er en kvinde.
2. Hvad har hjemmesider med seksuel overbevisning at gøre.
3. Har frames mere med seksuel overbevisning at gøre end fx PHP teknikken?

1. = Nej. Frames er ikke kun for mænd og derfor ikke kun for bøsser
2. = hjemmesider betyder meget, men jeg har selv oprettet en hjemmeside med frames og det gav ikke mig et nyt forhold.
3. Frames burde testes som en ny form for kontaktannoncer for bøsser og lesbiske, men indtil da synes jeg at man skal tage spørgsmålet ind i overvejelser på akademisk niveau.

Altså = Nej ikke kun for bøsser.
Avatar billede numse-nissen Nybegynder
06. februar 2001 - 10:14 #8
Interresant teori Saubermacher.

Jeg har engang læst at man skal spørge 1200 mennesker, før man kan give en kvalificeret svar.

Selvom jeg naturligvis ikke kan være uenig i dit tilfælde, vil jeg altså mene at der skal komme 1200 indlæg på dette spørgsmål for jeg kan overbevises.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
06. februar 2001 - 10:16 #9
Prøv lige at se denne side -> http://www.ungdomstelefonen.dk/

Jeg synes at man kan overveje hvorfor denne side IKKE er med frames.

Måske skulle vi råde dem til at begynde så de kan skaffe sig andre frame-venner...
Avatar billede numse-nissen Nybegynder
06. februar 2001 - 10:18 #10
Saubermacher->

Måske er det en kvinde som har kreeret denne side. Derfor kan vi ikke på nuværende tidspunkt skønne, om det kun er bøsser som benyttter frames.
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. februar 2001 - 10:28 #11
\"Jeg har engang læst at man skal spørge 1200 mennesker, før man kan give en kvalificeret svar:\"

Duh!!!

Når du spørger om noget \"KUN er for\" - så er det nok at vise ET tilfælde hvor teorien ikke holder.

Det har Saubermacher bevist med sit argument om, at kvinder også laver sider med frames.

Altså: Du kan godt lave en side med frames, uden at vi begynder at stille spørgsmålstegn ved din sexuelle identitet. Men hvis du er så usikker på dig selv, så lad da være.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. februar 2001 - 10:29 #12
Tilsvarende med dit lamme \"Måske er det en kvinde som har kreeret denne side. Derfor kan vi ikke på nuværende tidspunkt skønne, om det kun er bøsser som benyttter frames.\"

Jo. En kvinde kan godt lave sider med frames, men kan ikke være bøsse. QED.

/Rob
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. februar 2001 - 10:39 #13
1) jeg bruger frames nu og da.
2) jeg er ikke bøsse.
ergo:  frames er ikke KUN for bøsser.

der er ikke brug for de 1199 andre svar.

mvh JakobA
Avatar billede numse-nissen Nybegynder
06. februar 2001 - 11:47 #14
Hobbez->

Jeg har valgt en sarkastisk distance til dette spørgsmål. Det har måske noget at gøre med at jeg ikke mener det så seriøst.

Desuden kan jeg heller ikke tage en person sim skriver: \"Doh\" for seriøst. Okay, jeg havde selv en overgang hvor jeg sagde det, men det var vist omkring konfirmationstiden. Nu kan jeg jo heller ikke vide hvor gammel du er....

Avatar billede saubermacher Nybegynder
06. februar 2001 - 11:48 #15
Jeg blev også konfirmeret en dag, men jeg holdt op med at sige doh et år før.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
06. februar 2001 - 12:01 #16
-> Jakoba. Det er jo godt nok at du siger det, men vi kan jo ikke være sikker på dit udsagn er rigtigt så vi må ha\' omkring 1000 svar mere for at være sikker.
Avatar billede ricky Nybegynder
06. februar 2001 - 12:09 #17
admin!!! op rigtig talt - hvis vi skal sidde og bruge tid på et lille plat fjols som n....-nissen - så bliver eksperten da bare en useriøs udgave af noget der kan være så meget større... og som ellers har fungeret fint indtil 041200 hvor han beærede os med sit selskab.
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. februar 2001 - 12:41 #18
numse-nissen >> Jeg er 36, komfirmeret for mange år siden, og siger stadig Duh når jeg ser noget der er dumt nok.

Og hvis du skal citere mig, så gør det venligst korrekt: Det var \"Duh\" ikke \"Doh\"

SYLLABICATION: Duh
INTERJECTION : Used to express disdain for something deemed stupid or obvious, especially a self-evident remark.
ETYMOLOGY: Imitative of an utterance attributed to slow-witted people.

Ordet \"Doh\" findes ikke (Kilde: The American Heritage® Dictionary of the English Language)

Til gengæld er jeg for mange år siden holdt op med at tro, at folks sexuelle orientering skulle være afgørende for hvad de ellers vælger at gøre her i livet.

Og skulle vi så lige tage \"sarkasme\" når nu vi er i gang: A cutting, often ironic remark intended to wound. 2. A form of wit that is marked by the use of sarcastic language and is intended to make its victim the butt of contempt or ridicule.

Sarkasme kaldes også for \'det ondes svar på ironi\', hvilket fint fremgår af ovenstående - wound, butt of contempt or ridicule.

Spørgsmålet er om du laver andet her på Eksperten end at sprede galde (det ord må du så selv slå op).

/Rob
Avatar billede Trine Nybegynder
06. februar 2001 - 13:00 #19
Jeg er en kvinde, og jeg bruger tit frames, så det er ikke kun bøsser der bruger dem ;-)

Trine / Misskat
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2001 - 14:19 #20
Måske n....nissen kun er et alias for en anden bruger, altså en af dem Admin roligt kan slette.

Det er jo da set før at nogle brugere opretter ekstra brugere for at lave ballade.....

Så som verymad, MadiZone eller SoulEdge,  i http://www.eksperten.dk/spm/47135
Avatar billede saubermacher Nybegynder
08. februar 2001 - 09:12 #21
-> hobbes - hvad har vi alle til fælles? Vi er danskere. Jeg hader når der kommer citater fra engelske ordbøger til at overbevise om ords betydning... Jeg kan fortølle dig at hverken Gyldendahl eller Politiken har Duh eller Doh som registrede ord og de må derfor betragtes som ########.

Numse-nissens brug af ordet sarkasme er rigtigt nok ikke helt lovlig i retskrivningsforstand, men i ordets betydning er det ikke forkert. Sarkasme er her mere lovligt end hvis man skriver duh! - har jeg ret i at udtrykket fremkommer ved Homer Simpson? - Folk som citerer en dårlig amreikansk tegbneserie som simpsons har jeg heller ikke meget respekt for!
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
08. februar 2001 - 10:21 #22
Hobbez->

Af en 36 årig mand, må du have rigelig tid. Tænk at sidde og slå ord op i en ordbog. Og så tilmed noget så dumt som: \"Duh\".

Der er tilsyneladende en grund til at numse-nissen troede du var konfirmant!

Der er ikke nogen grund til at hidse sig op over en bruger som numse-nissen. Hvis i stedet besvarede på spørgsmål, istedet for at råbe bål og brand hver eneste gang der var en useriøs bruger, ville eksperten blive som i alle ønsker.
Et saglig forum hvor man kan opnå stor viden.

Stopper i med at brokke jer, synes de useriøse ikke det er sjovt mere og stopper.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
08. februar 2001 - 10:49 #23
Godt synspunkt... Men for at det kan blive et godt seriøst forum er der også brug for nogle som laver lidt sjov! - jeg synes det er for grimt at fare op på grund af sådan en ting!

kommer Numse-nissen ikke snart med et indlæg?
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. februar 2001 - 15:38 #24
saubermacher >> Faktisk tror jeg at Homer siger \"doh\" - og da det er et amerikansk udtryk må man slå det op i (for 20 point) hvilken ordbog??? :o) Så det var ikke Homer jeg citerede.

Og Numsen\'s brug af ordet sarkasme var formentlig (desværre) helt korrekt. Som jeg var inde på, så er han formentlig kun ude på at fornærme eller latterliggøre (bøsser og/eller folk der anvender frames). Hvis han nu bare havde forsøgt at være IRONISK i stedet....

hans nielsen >> Jeg bruger noget der hedder \"Internet\" - der ligger ordbøgerne online, og et opslag tager ca. 5 sekunder. Kortere tid end det tog dig at skrive dit indlæg. Men du har måske også rigelig tid ? :o)

/Rob
Avatar billede saubermacher Nybegynder
09. februar 2001 - 08:51 #25
Hvis du skal bruge det i dansk sprogbrug hjælper det ikke at slå det op i en amerikansk ordbog!

Det er ikke udtrykkets rigtighed vi diskuterer - det er din brug af det og dets berettigelse.

www.dsn.dk - prøv her, den er DANSK og den er officiel.

Hvor stammer udtrykket fra hvis det ikke er fra Homer? Du må da indrømme at det lyder lidt barnligt og dumt at sige \'doh\' når man er en voksen mand...

Hvis jeg skal besvare mit eget spørgsmål så vil jeg sige at \'doh\' stammer fra et highschool miljø i USA - derfra har Homer Simpson taget det for at gøre grin med alle de highschool piger og drenge som har brugt det. Desværre er det blevet misforstået og sendt ud på alverdens TV skærme og nu sidder der en mand på 30 i danmark og siger \'doh\'.

Denne diskussion er lige så useriøs og irrelevant som det spørgsmål der startede den, men jeg holder stadig fast ved, at selvom jeg er en seriøs bruger af eksperten - så skal der være plads til humor og useriøse diskussioner.

Der er ingen mening i at latterliggøre bøsser og lesbiske og heller ikke i at genere folk der bruger frames.

mon ikke numse-nissen skulle forklare om det bare var et underligt indfald...

det ser sådan ud hvis man ser på hans tidligere indlæg.

Avatar billede parazite Nybegynder
09. februar 2001 - 09:11 #26
*LoL* Det er da for sjovt, det her! Jeg vil lige blande mig lidt.
I min lille verden udtales ordene doh og duh helt forskelligt. Doh udtales lidt i stil med dou, mens duh er mere då-åh-agtigt. Eller? ;o)
Avatar billede hobbez Nybegynder
09. februar 2001 - 09:57 #27
saubermacher >> *G* Sig mig har du LÆST mit indlæg?

1) Jeg skrev \"Duh!!!\" ikke Doh. Diskutér \"Doh\" med Homer.
2) Duh er et amerikansk udtryk, og skal derfor findes i en ....... (whatever)

Og jeg kender godt www.dsn.dk - men hvordan kan man tage en ordbog - på Internet - alvorligt, når den ikke indeholder ordet .... \"Internet\"? (Hint: Spørgsmålet er retorisk).

parazite >> Takker for opbakningen (??) :o) Ja, det er to forskellige udtryk, ved ikke hvorfor folk blander dem sammen *G*

/Rob
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
14. marts 2001 - 12:06 #28
Jeg vil give numse-nissen ret. Det er kun konfirmanter som siger \"doh\" eller \"duh\" for den sags skyld.

hobbez-> I din alder burde du også kunne indse det.
Avatar billede hobbez Nybegynder
14. marts 2001 - 12:12 #29
hans nielsen >> Godmorgen !!! Flot indlæg over en måned efter alle andre. Men det ER også et svært ord.

/Rob
Avatar billede saubermacher Nybegynder
19. marts 2001 - 10:43 #30
Åhh Ja - en sjov diskussion! Det er den slags som gør eksperten til et fedt sted! :-)
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
19. marts 2001 - 10:45 #31
Hvad er et svært ord hobbez?

Du føler dig vel ikke ramt?
Avatar billede hobbez Nybegynder
19. marts 2001 - 13:18 #32
hans nielsen > Ordet var \"duh\" - åbenbart også svært at huske?

Og jo jeg følger mig ramt. I syntes at der er visse ord man ikke skal bruge, og jeg kender ikke reglerne for Newspeak (håber denne literære reference ikke går hen over hovedet på jer). Hvordan skal det dog gå mig? Og så nu dette sårende \"du føler dig vel ikke ramt\" - det er jo lige så hårdt som \"du tør ikke\" og andre sårende udtryk, som vi \"duh\"-brugere jo slet ikke er modne til.

/Rob (ret depri)