Avatar billede rocksound Nybegynder
24. marts 2004 - 17:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Arbejder chipset hutigere, og bliver dermed mere varm?

Hei,

Har lige fået ny cpu i pc'en, og nu er temperaturen på bundkortets chipset steget til en max-temp på 36 grader. Det er 6 mere end hvad den stod på normalt.

Er det pga. af den nye cpu og en FSB på 266 hvor den var 200 før?

Eller hvordan kan det være??
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. marts 2004 - 17:49 #1
jeg har desværre kun 5 point at give tilbage.. så I må lige bære over med den lille belønning for et godt svar :)
Avatar billede grandahl Nybegynder
24. marts 2004 - 20:28 #2
smurte du køle pasta på?? det kan give et par grader vis det er smurt rigtigt på og er en god kølepasta eller ja så burde den blive lidt varmere da den jo arbejder en del hurtiger
Avatar billede grandahl Nybegynder
24. marts 2004 - 20:30 #3
bit´sne kører jo hurtiger igennem det hele så det giver jo nok noget mere varme
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. marts 2004 - 20:35 #4
ja det var også nok det jeg tænkte, men det er jo altid rart lige at få tingene bekræftet fra andre.

brugte ikke pasta, da der ikke er monteringshuller i bundkortet, brugte de 2 typer lim samt vejledningen der fuldte med.
Så det skulle være i orden
Avatar billede grandahl Nybegynder
24. marts 2004 - 20:40 #5
ja hvad for en lim brugte du??? ved ik om du er klar over det men kølepastaen skal imellem cpuen og blæsern. men det jeg sagde før er helt klart grunden tror jeg.
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. marts 2004 - 20:48 #6
det har jo ikke noget med cpu'en og køleren at gøre.

det er selve bundkortets chipset der er blevet varmere.
Men jeg er overbevist om at det er fordi hele systemet kører en del hurtigere nu.

Limet jeg omtalte før fuldte med det Zalman heatsink jeg købte.. sorry.. fik vidst rodet lidt rundt i det :)

og det har kørt på 30 grader max inden jeg fik ny cpu i idag. Så det er jo bare selve systemet der kører hurtigere, og dermed blir varmere
Avatar billede grandahl Nybegynder
24. marts 2004 - 20:51 #7
ja helt klart dataen kører jo hurtiger og derved og mere varme
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. marts 2004 - 21:14 #8
lukker
Avatar billede grandahl Nybegynder
24. marts 2004 - 21:16 #9
hvem for poinsne?=
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. marts 2004 - 21:36 #10
det gør jeg :) du gav jo ikke noget svar. sorry.. men 5 fra eller til.. det går vel nok, ikke?
Avatar billede grandahl Nybegynder
24. marts 2004 - 21:38 #11
gav jeg ikke noget svar prøv at åbne dine øjne....
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. marts 2004 - 21:41 #12
for mig at se står der "Kommentar" ved alle dine skrivelser