Avatar billede adim Nybegynder
24. marts 2004 - 16:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Finde et printer på netværket

Jeg har tilsluttet et printer på netværket via min hub. Da printeren ikke har en display, kender jeg ikke dens ip adresse.

Jeg bruger ADSL via et router som er tilsluttet et hub.

Hvordan kan man finde printeren? kan man pinge eller noget?
Avatar billede midas_dk Nybegynder
24. marts 2004 - 17:01 #1
Din printer burde kunne tvinges til at udskrive en konfigurationsside, som så gerne skulle vise IP nummeret...
Avatar billede cosmo21 Novice
24. marts 2004 - 17:05 #2
prøv at udskrive en side og se om der ikke skulle stå et ip nummer.
Det virkede på min Hp Deskjet 3550 da jeg gjorde det.
Avatar billede adim Nybegynder
24. marts 2004 - 17:09 #3
Jeg kan ikke rigtig få printeren til at udskrive en konfigurationside ud. den giver mig en test side, hvor der ikke står noget om konfigurationen og ip adressen.
Avatar billede cosmo21 Novice
24. marts 2004 - 17:18 #4
ok. har ellers fået nummeret ud på min..hmm...har du prøvet at geninstallere printeren. min er installeret via USB og så kørte det bare.
Avatar billede adim Nybegynder
24. marts 2004 - 17:22 #5
Jeg har tilsluttet printeren via hubbet, så det vi skal have fundet er ip adressen. Problemet er at jeg ikke bare kan tilslutte den til computeren, da den ikke har et almindeligt printer kabel, den har en Ascii kabel..
Avatar billede cosmo21 Novice
24. marts 2004 - 17:25 #6
ok.. det virker underligt
Avatar billede smikkel Nybegynder
24. marts 2004 - 18:17 #7
Har du muglighed for at se mac adrs. på dit netkort, så kan du jo bruge arp til indlæse ip adrs. på kortet.
Avatar billede smikkel Nybegynder
24. marts 2004 - 18:21 #8
NB!: Der skal IKKE bruges ARP ved DHCP-opsætning, men ellers er syntaksen for ARP:
NT: arp –s <IP-adresse> <Mac-adresse> eks. Arp –s 145.145.1.100 00-40-8C-10-00-86
95 : arp –s <IP-adresse> <Mac-adresse> <Egen w95 IP-adresse>
eks. Arp –s 145.145.1.100 00-40-8C-10-00-86 145.145.1.7
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2004 - 09:38 #9
Printeren har typisk 2 typer testudskrifter. En med en "demo" af hvor flot printeren skriver, og en med konfigurationsinformationer.

Hvilken printer snakker vi om? Så kunne det jo være vi havde prøvet det før...

Men under alle omstændigheder skal du have omkonfigureret IP-adressen, der jo med 90% garanti ikke vil passe til dit net, hvis den kommer fra et firma. Det gør du med Smikkel´s "arp" kommando.
Avatar billede adim Nybegynder
25. marts 2004 - 11:45 #10
den printer vi snakker om, er en Xerox Document centre 332ST.
Avatar billede adim Nybegynder
25. marts 2004 - 11:52 #11
Smikkel.,,,, mener du på computerens netkort eller printerens?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2004 - 11:57 #12
Det er printerens netkort. Det er typisk lig med serienummeret på kortet, så se efter et hexadecimalt nummer med 8x2 cifre.

Jeg kender desværre ikke Xerox printerfamilien, så der må jeg være svar skyldig.
Avatar billede smikkel Nybegynder
27. marts 2004 - 16:52 #13
Takker men Ole Madsen skulle da også ha nogle af dem.. :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2004 - 10:16 #14
Det er i orden med mig - jeg samler kun for sjov ;-) og du var jo først med rette svar.