Avatar billede jesl Nybegynder
24. marts 2004 - 16:16 Der er 22 kommentarer

Langsom opstart i Windows XP

Jeg har en Medion 8080XL pc som har fået en utrolig langsom opstart efter jeg lukkede den på powerknappen...
Det er surt at skulle vente , jeg har prøvet systemgendannelse uden resultat.
Er der ee hurtig hjerne der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 16:19 #1
når di starter Xp op...TRYK CTRL + ALT + DEL og vælge Jobliste...se hvormeget process den bruger..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 16:26 #2
hvis du ikke bruger ird, eller andet netværk, så slå det fra i bios.
Har du prøvet at opdatere(husk firewall).
Har du checket for evt. virus el. lign.>> http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=spybot&tg=dl-2001

du kan også prøve "bootvis" el. lign. program..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 16:33 #3
Avatar billede resten Nybegynder
24. marts 2004 - 16:42 #4
Prøv at gå i bios og Load Default Setup eller Optimized Setup.

Save&Exit
Avatar billede jesl Nybegynder
24. marts 2004 - 17:12 #5
Hvordan ??
Avatar billede jesl Nybegynder
24. marts 2004 - 17:14 #6
Tak for programmet men det er ren grafisk bskrivelse af startup.

Bootvis is a tool for easily enabling capture and graphical display of boot and resume performance trace data in Windows XP.  Bootvis by itself will not change a system's boot or resume performance.  Bootvis is intended as an aid to allow designers and manufacturers to characterize their system's performance during Windows startup in order to identify areas for further investigation and opportunities for performance improvement.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 17:17 #7
tryk "delete" lige når den starter op..!
Avatar billede jesl Nybegynder
25. marts 2004 - 08:44 #8
Hej...
Der sker ikke en meter når jeg trykker delete...?
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. marts 2004 - 09:07 #9
Det bør ikke være kun grafisk! har du SP1 installeret?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. marts 2004 - 09:54 #10
det kommer lidt an på hvilken bios man har..måske er det så F1 el. F2.
hvis du ved hvilken bios, så skriv det her..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. marts 2004 - 09:55 #11
ellers prøv en repair..?
stik xp-cdén i og genstart.
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
25. marts 2004 - 09:57 #12
Kan du ikke se om den viser noget billede når den starter op? eller skriver den en masse tekst?
Avatar billede jesl Nybegynder
25. marts 2004 - 10:03 #13
Det har jeg tænkt på...men vil den så ikke gøre andet en det...?og vil den rette en langsom opstart af sig selv.
Jeg har ingen problemer efter opstart...så...men det er surt som den starter op nu.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. marts 2004 - 10:07 #14
Find din netforbindelse, h.klik-egenskaber, fjern flueben i-fil og udskrifsdeling, det gi´r lidt. Hvor lang tid er den om at starte op? ca;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. marts 2004 - 10:14 #15
Avatar billede jesl Nybegynder
25. marts 2004 - 10:38 #16
Den starter op med logo for skærm...pause...starter scanner , programmer osv...
Windows skærm med speedbar køre...pause Sort skærm og der efter velkommen osv..
Alt i alt flere minutter , ikke sjovt.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. marts 2004 - 10:50 #17
Forståeligt;( du kan fjerne de første skærme, så kan du se om der står "mistænkeligt" i opstarten. Ind i Msconfig-boot ini, flueben i SOS og Noguiboot. De kan altid fjernes igen:)
Fik du prøvet de to links?
Avatar billede jesl Nybegynder
25. marts 2004 - 12:37 #18
Det vil jeg måske prøve...mistænkeligt ??? løsning ???
Avatar billede jesl Nybegynder
25. marts 2004 - 12:43 #19
TweakXp ser ikke dum ud og er en rimelig nem løsning , hvis den virker...

Prøver senere...
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. marts 2004 - 12:59 #20
Mistænkeligt=evt fejlmeddelelser, som kan ses når skærmene er væk;)
OK
Avatar billede jesl Nybegynder
25. marts 2004 - 13:10 #21
Det er forstået , evt hvilke fejl...er almindelige for langsom opstart.
( inlæg start )

Jeg tror måske en defragmantering af programmet tweakXp i Booten kunne virke...
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. marts 2004 - 13:21 #22
Fejl i opstarten- kan være mange forskellige ting, men det er jo ikke sikkert der er fejl;)
Ja, hvis du prøver de to link vil det gi´noget, og det med netforbindelsen giver også noget, fordi Windows står og søger efter det i opstarten.
Det her er også en god idé at enable:

Enable or disable boot defrag

Start Regedit. If you are unfamiliar with regedit please refer to our FAQ on how to get started.
Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Dfrg\BootOptimizeFunction
Select Enable from the list on the right.
Right on it and select Modify.
Change the value to Y to enable and N to disable.
Reboot your computer.