Avatar billede dampnet Nybegynder
24. marts 2004 - 14:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IT resource management til lille/mellem størrelse virksomhed

Hej...
Jeg leder efter en værktøj af den ene eller den anden slags som kan hjælpe mig med at holde informationer + changelog og lign. på omkring 50 arbejdsstationer og diverse telefonener, printere og servere. Man kunne selv lave et lille system til web, men jeg er ikke helt sikker på at arbejdet kan betale sig, hvis der nu allerede findes et produkt som kan klare opgaven. problemet er at jeg ikke har haft held til at finde nogle. Er der nogle der kender til noget som kan hjælpe mig?

med venlig hilsen
og på forhånd tak
    martin
Avatar billede strych9 Praktikant
24. marts 2004 - 14:36 #1
Hvis det primært er et Microsoft netværk så kunne MoM (Microsoft Operations Manager) måske være til hjælp?
Men ellers, hvis det er egentlig incident/issue tracking du er ude efter så er open source produkterne bugzilla og Mantis gode bud.
Avatar billede dampnet Nybegynder
24. marts 2004 - 14:40 #2
Jeg har kigget på MoM og den virker som et genialt værktøj, men prisen og mit behov hænger ikke helt sammen.
Avatar billede strych9 Praktikant
24. marts 2004 - 14:49 #3
Ja det er en dyr fætter.. Men det synes jeg alle de der produkter virker som.
Sværvægterne indenfor den slags management tools er IBM, HP og Computer Associates, men det er alt sammen dyrt.
Prøv at kigge på bugs.gentoo.org feks for at se bugzilla i aktion. Det er garanteret ikke lige hvad du havde forestillet dig, men så tænk over det: Issues fordelt på bug numre, et web interface du kan tilgå overalt, adgangs kontrol, en database som er nemt at tage backup af osv..
Mantis kan ses her: http://bugs.mantisbt.org/view_all_bug_page.php
Avatar billede dampnet Nybegynder
24. marts 2004 - 14:58 #4
ja de er nemlig alle alt for dyre jeg overvejer et produkt som hedder lancontrolcenter http://www.lancontrolcenter.com/ sådan som grundtræk kan det det som jeg ønsker det er bare ikke flexsiblet nok, det vil kun tage pc'er og printere. Og jeg har et ton af mobiltelefoner og ipaqs som sælgere og teknikere slæber med sig, som faktisk er de enheder som har flest fejl på sig men jeg er træt af ikke at have styr på hvor mange gange en telefon feks. har været sendt til rep, for jeg kan sende den samme telefon til rep 10 gange i streg. Hvor det jo her havde været på tide at smide den overskulderen og købe en ny.
Avatar billede dampnet Nybegynder
07. september 2006 - 12:31 #5
lukker...