Avatar billede mettepid Nybegynder
24. marts 2004 - 13:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fra bit til tinyint i tabel = problemer med checkbox felt i acces

Jeg er igang med at konvertere en access 97 db til en db med sammenkædede tabeller i sql.

Jeg har ændret datatyperne bit til tinyint for ikke at få skrivekonflikt.

De eksisterende checkboks felter (Ja/Nej) i formularerne melder nu fejl Den indtastede værdi passer ikke til Felt.

Hvad skal jeg gøre, der er uendelig mange felter i denne db..., skal jeg ændre dem alle og med hvad, for det skal jo være checkboxfelter.

Håber I kan hjælpe.

Mette
Avatar billede runesoft Nybegynder
24. marts 2004 - 13:51 #1
Jeg forstår ikke helt din grund til at ændre formatet!
Avatar billede mettepid Nybegynder
24. marts 2004 - 13:55 #2
Den er omtalt i et af de andre spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/439026

og det har virket, men bare ikke på mine checkbox felter, de er ikke lige helt så samarbejdsvillige.

Kan du hjælpe mig?
Avatar billede mettepid Nybegynder
21. maj 2004 - 13:30 #3
jeg lukker...