Avatar billede claus84 Nybegynder
24. marts 2004 - 11:08 Der er 6 kommentarer

fra Desktop til Skrivebord

Hej folk der ude.

Jeg har et mindre problem på en arbejds server (windows 2000). Vi er to bruger hvor serveren gemmer vores personlige data i vores "desktop" mappe i steden for "skrivebord" mappen. Vi køre alle med dansk windows så kan ikke lige forstå hvorfor det kun er 2 ud af ca.8 stk hvor den gør det på. Nogen der har en ide til hvordan man ændre det så den gemmer i vores skrivebord mappe ?
Avatar billede claus84 Nybegynder
24. marts 2004 - 12:02 #1
mere info.. profilerne er helt nye..
Avatar billede serverservice Praktikant
04. april 2004 - 13:40 #2
hvad hedder mappen, er det dokumenter?
HVis du tager egenskaber-target kan du selv bestemme hvor den skal dirigeres til. så skal du gå i docs. & sett. og flytte mappen.
Avatar billede claus84 Nybegynder
04. april 2004 - 13:43 #3
det er ikke selve dokument mappen. men hele skrivebordet. altså med alt der ligger der. Den går helt død hvis man bare kopier ens indstillinger rundt
Avatar billede serverservice Praktikant
04. april 2004 - 13:51 #4
Jeg forstår det ikke helt. Er problemet på en server (domain controller) som i logger ind på . har den engelsk version? eller er problemet på en lokal klientpc?
Avatar billede claus84 Nybegynder
04. april 2004 - 17:02 #5
serveren er engelsk.. alle pc'erne er windows 2000dansk og har en bruger konti på serveren som de bruge til at logge på med. Alle pc'erne der logger på serven "pånær 2 af dem" gemmer deres ting i mappen "skrivebord" (Hvilket er den danske mappe navn) men de sidste 2 gemme i mappen"desktop" (Hvilket er den engelske) Så her er mit spørgsmål hvordan for jeg den til at tror at den ikke skal gemme i "desktop" men i en mappe der hedder "skrivebord"
Avatar billede sorschn Nybegynder
02. maj 2005 - 15:12 #6
Jeg tror jeg har nogenlunde samme problem. På klienten ligger der både en desktop-mappe og en skrivebord-mappe. Det er "desktop" der bliver brugt af windows, "skrivebord" er tom.
Når brugeren så logger af, får han en fejlmeddelse om at der ikke kan skrives til \\server\profil\skrivebord.