Avatar billede hoborg Nybegynder
06. februar 2001 - 00:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgang til maskiner bag en gateway

Jeg har længe, uden held, prøvet at lave et lille netværk mellem to maskiner over internettet, og det er der ikke noget problem i i sig selv, men jeg sidder fast, når den computer jeg vil \"nå\" er bag en gateway. Jeg vil lige pointere at dette IKKE drejer sig om at \"bryde ind\" på den anden computer, men f.eks. en spil-server oprettet på computeren bag gateway\'en er heller ikke tilgængelig... Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem ??

PS. Ikke noget med port-mapping på gatewayen osv. der må være en anden løsning....
Avatar billede brain Nybegynder
06. februar 2001 - 00:26 #1
Den \"gateway\" er det en router?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2001 - 00:46 #2
Her er noget galt, Begge maskiner, skulle da gerne være bag gatewayen, så der kan da ikke være noget problem, andet end aat få flyttet gateway, til det rigtige sted.
Avatar billede tingleff Praktikant
06. februar 2001 - 08:41 #3
mener du ikke en firewall???
Avatar billede jangreen Nybegynder
06. februar 2001 - 09:26 #4
Vis den gateway (router) køre med NAT/PAT ip adr., så kan du ikke acc. maskiner bagved den gateway fra INet, det du skal er at opsætte statisk ip adr. oversætning på gateway (statisk NAT) til den maskine du vil nå fra INet

PS. jeg har er erfaring med Novell firewall,CAI GuardIT FW, og Cisco IOS
Avatar billede hoborg Nybegynder
11. februar 2001 - 02:06 #5
et mindre diagram over opsætningen af de to computere:

Computer på netværk -> gateway på samme netværk -> internet -> gateway på andet netværk -> anden computer som jeg vil have fat i.

dumt spørgsmål: hvad er statisk NAT ??

og for at svare på brians kommentar..
på første netværk kører en server Winroute som gateway og er koblet på nettet gennem en router ( jeg ved det er Lame, men jeg har ikke haft tid til at sætte routeren op til at dele til flere klienter ) på andet netværk kører en server også Winroute som gateway, men her er bare et alm. Adsl modem.

Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om det statisk NAT, det er måske en mulighed..

og tak for jeres response.
Avatar billede mr_y Nybegynder
21. februar 2001 - 23:11 #6
Jeg er med på en lytter