Avatar billede devil_dk Nybegynder
05. februar 2001 - 23:15 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

drivere til GF2 MX hurtige og stabile ?

Lige et lille let :) ? hvilke drivere til et MX kort er hurtige og stabile både i d3d og opengl ?
det var det hele var det ikke let :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. februar 2001 - 23:20 #1
De bedste er næsten altid producentens egne drivere. I visse tilfælde vil man dog nok foretrække NVidia\'s referencedrivere, Detonator3, fordi der så er lidt mere fordele i form af ydelse med videre.

Prøv at kigge på http://www.geforcefaq.com/#sw:drv:what9x

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. februar 2001 - 23:22 #2
Fra \"Whats new\" for Detonator3 v6.49

GeForce2 MX Fixes
Fixed Windows ME from enabling TwinView Clone mode when clicking Output Device tab in Standard mode.
Fixed problems with TwinView black screens with 6.31 drivers.
Fixed problem of D3D benchmarks run slower on LCD than on CRT.
Fixed Windows ME system hang when shutting down with Chrontel TV encoder in TwinView Clone mode.
Fixed problem with Twinview and Ravisent SoftDVD where you would get corruption on secondary display when Video Mirror was enabled.
Fixed problem with Chrontel chip where opening a DOS window for the 2nd time would show no display on the TV screen.
Fixed problem in Windows 98 in TwinView Extended mode where the system would hang when a TV and a CRT were connected.
Fixed problem in Windows 9x with TwinView where scan-doubled display modes were not working on head 1 when using a CRT + CRT configuration.
Fixed problem in Windows 98 where the TV option in the Output Device tab was always enabled.
Avatar billede devil_dk Nybegynder
05. februar 2001 - 23:37 #3
xtom du er som du altid er hurtig :)
men vil maget gerne høre for folk der har prøver mange drivere hvilke de finder bedst og hurtigst.
så jeg venter lige lidt med at acceptere eller afvise :)
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 00:31 #4
Jeg tænkte også på at svare dig, men xtom plejer at komme med kvalificeret hjælp på det område. (Og så har han det sikkert liggende lige til Cut and Paste. :) )
Jeg har ikke prøvet mange drivere, (7-8 versioner) men de mest stabile har nu altid været producentens egne drivere. Hvis man ville havde større ydelse, kan man jo så prøve nyere Nvidia ref. drivere.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. februar 2001 - 00:55 #5
Jeg kan da ligge et link til lidt andet ind.. men jeg laver siden offentligt tilgængeligt senere. Det er en sammenligning på de forskellige Detonator drivere, ikke alle, men en pæn del.

http://www.tommi.dk/detonator3.htm
(Ingen af de andre links virker)

Xtom` =)
Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 01:09 #6
det ser ud til at 6.50 er hurtigst
lader den lige stå åben lidt endnu :)
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 01:11 #7
Xtom > Hvad processor kører du med i de test? (Det står ikke nederst)
Avatar billede otte Nybegynder
06. februar 2001 - 01:12 #8
Jeg har prøvet næsten alle de driverne. Og er vendt tilbage til 6.31 hvergang. Der er primært Counterstrike som giver mig problemer ved beta driverne. Checkede lige nvidia.com og så af ver 6.50 lige er blevet den nye reference driver. Så den bliver testet mens jeg skriver. og jeg har endnu ikke oplevet problemer.
Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 01:13 #9
PS: xtom gider du kigge på denne
http://www.eksperten.dk/spm/47633

noget du ved noget om ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. februar 2001 - 01:14 #10
makse, jeg mener det er testet med Pentium3 600-800
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. februar 2001 - 01:16 #11
devil_dk, jeg har tjekket.. men SCSI er jeg ikke ekspert med..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. februar 2001 - 01:18 #12
Apropos.. mit eget system (se minisite) kører med VIA 4-in-1 v4.28 og Nvidia Detonator3 v6.47
Avatar billede cc2000 Nybegynder
06. februar 2001 - 10:17 #13
lige en lille kommentar... jeg har win2k og prøvet alle disse drivere, ingen af dem kan jeg få til at virke ordentligt... :(
Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 14:08 #14
Takker for alt den gode info :)