Avatar billede borst3000 Nybegynder
23. marts 2004 - 20:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm.. Genstart..

hej..!

Min computer har pludselig valgt, at opfører sig irriterende.
Når den bliver tændt, og har loadet alt færdigt, kan jeg lige rode lidt rundt, og frem kommer der en blå skærm, med en masse bogstaver og tal, og formler, og den genstarter af sig selv.

Hvad er der galt, kan det være min hardware, som ikke er forbundet ordentlig. Har ikke pillet ved den, det er noget som pludselig er kommet!

plz hjælp !
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 20:26 #1
Hvad står der på den blå skærm feks? Er der en reference til en process eller et filnavn?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 20:27 #2
og jo, du har pillet.. Computere gør kun som man beder dem om ;) Du er sikkert ikke opmærksom på det. Måske har du opdateret en driver eller lignende.
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. marts 2004 - 20:27 #3
Det kunne godt være at dine ram er gået sig en tur.
Har du mulighed for at prøve nogle andre?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. marts 2004 - 20:29 #4
hvis du skrev koden her, ville det være nemmere at hjælpe...O)

Men ellers kan du prøve systemgendannelse eller en repair..?
Avatar billede borst3000 Nybegynder
23. marts 2004 - 20:37 #5
Jeg kan ikke nå at se hvad der står på skærmen, da det kun lige er der et split sekund. !
Avatar billede kbu Nybegynder
23. marts 2004 - 20:44 #6
Under "Denne Computer" -> egenskaber -> avanceret har du sikkert hak i "Startautomatisk ved fejl".
Fjern hakket og vent på den "blå skærm".
Avatar billede borst3000 Nybegynder
23. marts 2004 - 21:06 #7
ok TAK.! Den blå skærm viser: Filobjekt IoCancelFileOpen ugyldigt. Det skal indholde Referencen 1. Den driver der har kaldt IoCancelFileOpen er fejlbehæftet.

så skriver den en masse unødigt, om hvad jeg evt. kan gøre. Med at fjerne hardware osv.
Den skriver også tekniske oplysninger.

Tekniske Oplysninger:

*** STOP: 0x000000E8 (0X81B66BE0, 0X81BE1330, 0X00000000, 0X00000000)

Starter lagring af den fysiske hukommelse.

plz hjælp mig, hvad skal jeg gøre.!?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 21:26 #8
Umiddelbart kunne det jo lyde som din disk. Prøv for en sikkerheds skyld memtest86 først og lad den køre. Den tester din ram for fejl, og ja, hvis den kan køre til ende så er der vel en stor chance for at det er disken siden den ikke benyttes til memtest.

Du kan få det gratis her: http://www.memtest86.com/
Kræver en floppy..
Avatar billede kbu Nybegynder
24. marts 2004 - 01:55 #9
Koden kunne evt. tyde på en fejl i filsystemet.
Prøv for den pågældende disk at køre Egenskaber->Funktioner->Undersøg.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 16:20 #10
synes ikke jeg finde noget på de fejlkoder..kan du ha´skrevet forkert.??
http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm
Avatar billede kbu Nybegynder
24. marts 2004 - 17:06 #11
Koden er - meget kort - beskrevet her  http://www.aumha.org/win5/kbestop.php.
Stemmer meget godt med hvad der blev skrevet i klar tekst på den "blå skærm"
Avatar billede kbu Nybegynder
24. marts 2004 - 17:08 #12
0x000000E8: INVALID_CANCEL_OF_FILE_OPEN
Der er bare ingen løsning angivet :(
Avatar billede kbu Nybegynder
24. marts 2004 - 17:18 #13