Avatar billede .mox Nybegynder
23. marts 2004 - 18:58 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Ny Harddisk

Yep Halløøøøj

Min forstand på harddiske ligger på et meget lavt sted, Men den jeg har nu larmer af lort, plus der "kun" er 20 GB på den.

Hvad hedder de bedte man kan få nu til dags ( ikke kun størrelse men også hurtighed )

VIl give maks 1000,- Helst et stykke under. 60 GB tror jeg ville passe fint, hvilken Harddisk passe bedst til mig tror du, og hvor kan man købe den ( link tak )
Avatar billede izemate Nybegynder
23. marts 2004 - 19:05 #1
Jeg holder personligt meget af seagate, og jeg har aldrig haft problemer med den seagate jeg har i min computer nu.

så jeg kan da anbefale denne

Seagate Barracuda 3.5" x 1/3H / 120 GB / 7200 rpm / 8 MB / 8.5 ms / Serial ATA-150 / 150 MBps

til 746kr det er en gb pris på 6,22 kr

Der skal du dog være opmærksom på at det er Serial ATA-150 det kræver noget andet en alm IDE kabler som man kender det fra ældre harddiske.

ellers er der denne

Standard / 3.5" x 1/3H / 120 GB / 7200 rpm / 2 MB / 8.5 ms / DMA/ATA-100 (Ultra) / 100 MBps

til 613 kr det giver en gb pris på 5,11 kr

og den køre på det som de "gamle" harddiske køre med.. så den burde du kunne køre med..

dog skal du lige være sikker på at dit bundkort understøttet 120 gb men ellers kan du sikkert bare flashe din bios og så køre det bare ;-)

håber du kunne bruge det

<\\izemate
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 19:10 #2
Nyere Maxtor diske giver ikke særlig meget lyd fra sig, og de kan indstilles til at være endnu mere stille (på beskostning af performance ganske vist). Maxtor diske kan du købe hos www.shg.dk billigt.
Avatar billede izemate Nybegynder
23. marts 2004 - 19:19 #3
jeg kan jo lige skrive at jeg har fundet mine informationer på www.edbpriser.dk hvor du kan slå priserne op hvor de fx er billigst osv.

www.edbpriser.dk

<\\izemate
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. marts 2004 - 19:36 #4
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. marts 2004 - 19:38 #5
og..ps..

Du kan få harddiske overalt nu, selv nogle stormagasiner sælger dem.
Men det er go´ ide at checke edb-priser, derefter maile buttikken for at sikre sig de har den.
Avatar billede .mox Nybegynder
24. marts 2004 - 07:58 #6
Når der står, at den er "fluid" hvad betyder det?

Hvordan kan jeg finde ud, hvad mit bundkort kan køre?
Avatar billede izemate Nybegynder
24. marts 2004 - 14:52 #7
fluid er noget med at den køre på kuglelejre hvis jeg ikke tager fejl..
det gør ihvertfald så den ikke lamer så meget..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 16:09 #8
fluid er væske-teknologi ved lejerne, som gør at de larmer mindre end normalt

:O)
Avatar billede .mox Nybegynder
24. marts 2004 - 18:29 #9
Okay, hvordan finder jeg så ud af, hvad mit bundkort kan køre?
Avatar billede izemate Nybegynder
24. marts 2004 - 18:33 #10
Hvis du skrive hvilke mærke / model dit bundkort er så kan jeg måske lige finde ud af det (ved at kigge på producentens hjemmeside)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 19:00 #11
du skal bare ha´ en alm. ide hd´..fluid el. ej..doesn´t matter..O)