Avatar billede tuctoh Nybegynder
23. marts 2004 - 18:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computeropgradering - reinstall

Hej,

Jeg er ved at købe nyt motherboard, nye ram og ny CPU til min win 2K Server.

Hvordan skal jeg få windows til at køre på det nye hardware - skal jeg:

a) Formatere harddisken og starte forfra
b) Installere windows oven på den gamle installation, så de mange filer beholdes
c) Smide hardware i, og køre en repair-install

C er den løsning som vil være nemmest, men jeg ved ikke om jeg vil få en stabil installation af det!?
B vil også være OK, men ved igen ikke om det vil give en stabil nok løsning
A vil tage laang tid; mange gigabytes der skal kopieres.

Hvordan kan/bør man gøre?
Avatar billede peet-49 Novice
23. marts 2004 - 19:54 #1
Normalt er det nok, at køre en repair.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
23. marts 2004 - 20:03 #2
og så bliver alle indstillinger og installationer gemt?
Avatar billede davidbuk Nybegynder
23. marts 2004 - 21:40 #3
A)
giver jo klart bedst ydelse og stabilitet.
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2004 - 21:35 #4
Lukketid??
Avatar billede tuctoh Nybegynder
08. april 2004 - 21:53 #5
tjaa, det kan vi vel godt sige...
Men har du noget at underbygge din påstand med? Jeg har fået to svar der modsiger hinanden, ingen af dem har noget dokumentation eller lignende :s
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2004 - 09:21 #6
Hej

I enhedshåndtering fjerner du den hardware du har tænkt dig at skifte ud med nyt. Herefter lukker du computeren ned og skifter bundkort, ram m.m. Tænd herefter computeren og Windows finder den nye hardware.

Ved problemer under opstarten kan du udføre en repair.

Da du fjerner hardwaren i Windows, inden du installerer den nye hardware, vil det sandsynligvis ikke være nødvendigt med en repair.

Med venlige hilsner
Per Schulze
Avatar billede tuctoh Nybegynder
09. april 2004 - 16:02 #7
og den løsning plejer at blive stabil, schulze?
Det er jo klart at foretrække hvis det er muligt...

Du skal have tak for hjælpen. Det vil jeg så prøve når jeg når der til; skal lige have en større internetforbindelse (1 megabit upload er ikke nok til at presse min nuværende server nok). Der går en måneds tid før cybercity forhåbentligt har installeret en større linie, og jeg er klar til at købe en ny server.
Jeg vil prøve på at huske at vende tilbage hertil til den tid, så i ved hvordan det går :)

Men tak for forslaget schulze. Det vil jeg først of fremmest prøve (men dog tage backup så jeg kan formatere hvis alt andet glipper :p)
~Casper Bang