Avatar billede davidbuk Nybegynder
23. marts 2004 - 17:37 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Realtek AC 97' INGEN LYD

jeg har lige købt et nyt bundkort (Gigabyte GA-7N400 pro2) (nForce2 ultra400 chip) med indbygget lydkort..
og jeg kan bare ik få det til at virke.

stikkene sidder rigtigt.
kortet er slået til i bios.
det ser ud til at fungere korrekt.
har prøvet med driveren som medfulgte, virker ikke.
har prøvet med en driver som jeg fandt i et emne her på siden, den virkede heller ikke..

ved ikke om jeg fik beskrevet det hele men bare spørg så skal jeg nok svare,
håber nogen kan hjælpe!!
Avatar billede xozzi Nybegynder
23. marts 2004 - 17:39 #1
har haft lignende problemer med samme lydkort (dog ikke bundkort)
prøv at geninstaller driver eller hent en ny ved bundkort producenten!!
Avatar billede xozzi Nybegynder
23. marts 2004 - 17:39 #2
asd
Avatar billede davidbuk Nybegynder
23. marts 2004 - 17:41 #3
har jeg prøvet:)
Avatar billede halifax Nybegynder
23. marts 2004 - 17:45 #4
Elementært, men alligevel...  har du aktiveret det hele i Lydstyrke ontrolpanelet.
Avatar billede davidbuk Nybegynder
23. marts 2004 - 17:46 #5
ja..
Avatar billede halifax Nybegynder
23. marts 2004 - 17:48 #6
Og du har været i Kontrolpanel -> Lyde og Lydenheder?
Avatar billede davidbuk Nybegynder
23. marts 2004 - 17:51 #7
jep.. som sagt, det hele SER UD til at virke, men det kan godt være jeg har overset noget, men ikke i lyde og lydenheder..
Avatar billede halifax Nybegynder
23. marts 2004 - 17:56 #8
Når alt ser ud til at virke er der næsten kun ting som stik, kabler og højttalere tilbage at fejlsøge på. Meeen lidt usandsynligt.
Prøv at (dobbelt)tjek BIOS igen - umiddelbart mit bedste bud. Samt tjek i manual til bundkortet.
Avatar billede davidbuk Nybegynder
23. marts 2004 - 18:01 #9
jeg har lige tjekket BIOS igen, og det er slået til.. hvad skal jeg tjekke i manualen?
Avatar billede halifax Nybegynder
23. marts 2004 - 18:13 #10
AC97 Audio er sat til Enable eller Auto i BIOS.  -  OK.
I manualen til bundkort er vel en beskrivelse, i større eller mindre omfang, af AC97 Audio Device.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. marts 2004 - 18:16 #11
Glemte at tilføje: har selv Realtek AC97 og har ikke oplevet problemer. I BIOS er min setting på Auto under Integrated Peripherals.
Avatar billede davidbuk Nybegynder
23. marts 2004 - 18:29 #12
jeg har ikke manualen hjemme, den ligger hos en kammerat.. jeg kan først ha den i morgen så der vender jeg tilbage..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. marts 2004 - 19:14 #13
Avatar billede davidbuk Nybegynder
23. marts 2004 - 21:34 #14
har kigget hele manualen igennem, og prøvet begge de drivers du poster bartfreak.. intet held..
Avatar billede davidbuk Nybegynder
23. marts 2004 - 22:20 #15
er der virkelig ingen som kan hjælpe :(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. marts 2004 - 22:54 #16
hvis driverne ikke virker, og er ikke er udråbstegn i enhedshåndtering. så ville jeg kontakte forhandleren, og få ham til at fikse det.Da det jo er nyt..?
Avatar billede davidbuk Nybegynder
24. marts 2004 - 08:56 #17
jeg ved godt at jeg skrev at jeg havde købt 'nyt' bundkort, men det jeg mente var at jeg havde købt et 'nyt' brugt bundkort, over qxl...

så ved ikke lige hvad jeg skal gøre... :(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 11:20 #18
sæt et lydkort i..O)
Avatar billede davidbuk Nybegynder
24. marts 2004 - 12:49 #19
ja.. har du et forslag til hvilket et? det behøves ikke være alt muligt med surround og avanceret pis, der skal bare komme rimlig god lyd ud af mine 4 højtalere som er tilsluttet gennem mit anlæg..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 16:10 #21
smider et svar---O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 17:43 #22
takker..O)
Avatar billede davidbuk Nybegynder
24. marts 2004 - 17:43 #23
takker.. selvom det ikke løste mit egentlige problem :)