Avatar billede mortensorensen Nybegynder
05. februar 2001 - 22:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

IIS - passwd ??

Yo.. jeg vidste ikke rigtig hvor jeg skulle placere dette spørgsmål, men bruger IIS ikke en eller anden form for passwd lissom på Unix..? nå men hvis den gør hvad hedder den så?
Avatar billede strax Nybegynder
05. februar 2001 - 22:08 #1
Nej, det gør den ikke
Avatar billede mukke Nybegynder
05. februar 2001 - 22:12 #2
Du kan godt lave password beskyttelse (lidt) i stil med det man bruger på unixplatformen. Men eentlig .htaccess 8som er det du tænker på :) findes desværre ikke.

Du er derfor nødt til at administrere rettighederne direkte i opsætningen af IIS (har set dette med IIS og NT - ved ikke om det også vil fungere med IIS på win9x) og ikke som med .htaccess i .htaccess filer :(
Avatar billede mrcorex Nybegynder
08. februar 2001 - 21:11 #3
Glem lige et øjeblik hvad mukke siger og tænk i NT-baner. Når vi snakker om NT er der typisk 2 former for sikkerhed man bruger hyppigst, nemlig sharelevel-security og filesystem-security.

Når der er nogen der access\'er din IIS på din NT bruges der en bruger som hedder IUSR_<computername> og det er denne bruger du kan styre kodeordet på o.s.v. Du har selvfølgelig mulighed for at addere flere brugere hvis det er det du ønsker.

Så til dit spm om IIS bruger et password - nej, det gør IIS ikke. Den bruger den bruger-styring som er integreret i din NT.

Så glem den met .htaccess o.s.v. Du skal bruge bruger-styring i NT og filesystem-security for at beskytte dit site.

/CoRex

Avatar billede pmd Nybegynder
09. februar 2001 - 11:56 #4
Yep, Corex!

- Og begrænser man adgangen i filsystemet til kun at omhandle brugere i \"usermanageren\", vil den spørge om brugernavn/adgangskode, når man fra browser forsøger at accesse disse biblioteker.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
09. februar 2001 - 17:08 #5
pmd>Nemlig. =)
Avatar billede mrcorex Nybegynder
26. februar 2001 - 20:49 #6
Og der blev stille, helt stille. :)
Avatar billede mrcorex Nybegynder
19. april 2001 - 11:54 #7
mortensorensen>5/2 oprettede du dette spm. Er det løst. Hvis det er så synes jeg at du skal lukke spm.

/CoRex
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
23. april 2001 - 17:58 #8
ups god ide.. havde ik lige set det :)