Avatar billede jolldasch Nybegynder
05. februar 2001 - 21:39 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

GeForce 2 skaber problemer

Jeg sidder med en ny computer, der fryser, når man prøver at trykke sig ind for at ændre skærmindstillingerne. Jeg prøvede at formatere computeren, og da virkede den. man kunne altså ændre skærmindstillingerne. Men da jeg installerede driverne til GeForce 2 kortet, fik jeg samme problemer.

Hjælp!!!
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 21:43 #1
Check inde på www.geforcefaq.com
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. februar 2001 - 21:44 #2
Hvilken processor kører du med?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. februar 2001 - 21:44 #3
Du skal huske at installere VGART driverne, som aktiverer AGP porten på din computer. Du kan enten vælge at installere disse fra den medfølgende CD-ROM eller, hvis du har et VIA chipset på bundkortet, brugere driverne fra www.viatech.com/drivers/index.htm

VIA 4-in-1 Driver
http://www.viatech.com/drivers/4in1425(1)a.zip

AGP Driver 4.04 (VGARTD)
http://www.viatech.com/drivers/VAGP404.EXE

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. februar 2001 - 21:46 #4
Hvis du installerer driveren i \'standard\' / \'normal\' mode, resulterer det i en AGPx1 indstilling. Hvis du vælger at installere i \'Turbo\' mode, kan du med fordel vælge AGPx2/x4.
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 21:46 #5
Se evt. på spørgsmålet My GeForce keeps on locking up. How can I fix it?

Hvad OS kører du med?
Avatar billede jolldasch Nybegynder
05. februar 2001 - 21:47 #6
P3 800 MHz
xtom hvad skal jeg vælge. Hvorfor er gart-driverne ikke installeret, når man har brugt cd-en
Avatar billede makse Nybegynder
05. februar 2001 - 21:47 #7
He, Xtom Faktisk sad jeg bare og ventede på du svarede. :)
Avatar billede jolldasch Nybegynder
05. februar 2001 - 21:47 #8
win98 1
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. februar 2001 - 21:48 #9
jolldasch, hvilket bundkort har du?

makse, hehe :)
Avatar billede jolldasch Nybegynder
05. februar 2001 - 21:50 #10
2 sek
Avatar billede jolldasch Nybegynder
05. februar 2001 - 21:52 #11
Ikke sikker, men der står sådan på fakturaen:
Acorp 6VIA83A ATX Soc. 370

Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. februar 2001 - 21:56 #12
Jeps den er god nok.. Så skal du bare downloade de ovennævnte VIA 4-in-1 drivere og installere det, samt genstarte - så skulle det virke. Hele linket er:

http://www.viatech.com/drivers/4in1425(1)a.zip
(det omfatter også AGP 4.04 driveren)
Avatar billede jolldasch Nybegynder
05. februar 2001 - 22:00 #13
prøver det lige
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. februar 2001 - 22:01 #14
(Husk også at sætte din BIOS til at bruge AGP kortet, såfremt der er valgmulighed mellem AGP og PCI).
Avatar billede jolldasch Nybegynder
05. februar 2001 - 23:06 #15
Selvom jeg har kørt xtom\'s forslag virker det stadig ikke (den går stadig kold). Hvor skal man ændre i BIOSen for at den bruger AGP kortet?
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 09:19 #16
Det skulle vel ikke tilfældigvis være en IBM Aptiva du har ???????
Hvis det er det, så SKAL du bruge IBM\'s egne drivere som du kan finde på deres hjemmeside...
( hvad er din maskines nummre, så skal jeg give dig det rigtige link..... )
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 11:28 #17
Hvad mærke er dit Geforce 2 kort?
Avatar billede impar Nybegynder
06. februar 2001 - 15:41 #18
Angående jolldasch´s problemer:
Jeres forslag virkede ikke.
Angående jeres sidste spørgsmål omkring problemet:

kasseper: Hvilke numre?

makse: Daytona Geforce2 MX 32 MB AGP
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. februar 2001 - 15:51 #19
der står nogle numre nederst i højre hjørne på dit kabinet. et fir cifret og et 3 cifret. det 3 cifret er sikkert 800 ( plejer at passe til Mhz )....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. februar 2001 - 15:53 #20
impar: uhm..?
Avatar billede impar Nybegynder
06. februar 2001 - 18:05 #21
Beklageligt nok ser jeg ingen cifre. - Hverken 800 eller noget andet. - Jeg kunne kun finde serie-nummeret. Øv-øv!!

xtom`: UHM..? - Hvad?
impar (lat.) ulige; impari\'tet -en (nylat.) ulighed.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. februar 2001 - 01:10 #22
jeg undrede mig bare over hvor jolldasch blev af..
Avatar billede jolldasch Nybegynder
07. februar 2001 - 09:20 #23
Jeg arbejder stadig på problemet!

Avatar billede makse Nybegynder
07. februar 2001 - 09:39 #24
Prøv følgende:
1. Geninstaller windows. (fra bunden)
2. Når den spørger efter grafikkorts driverne, vælger du standard VGA.
3. Installer VIA & AGP driverne som Xtom` omtaler.
4. Installer DirectX.
5. Installer driverne til dit grafikkort.

Sidste nye kan findes her: www.palit.com.tw/Download.html
Avatar billede makse Nybegynder
12. februar 2001 - 07:55 #25
Har du fået løst problemt??

Post det her, og luk spørgsmålet.
Avatar billede julemanden48 Nybegynder
14. februar 2001 - 02:48 #26
måske skulle du prøve at installere Nvidia\'s reference driver DETONATER 6.50
det er de nyeste officielle og de såkaldte all-around-Nvidia-drivers er i langt de fleste tilfælde også hurtigere end dem man får med til et grafikkort!
Avatar billede jolldasch Nybegynder
21. februar 2001 - 10:06 #27
Undskyld ventetiden. Jeg fik nyt chipset. I må dele pointne.
Avatar billede makse Nybegynder
21. februar 2001 - 10:11 #28
Tak tak :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. februar 2001 - 15:23 #29
Lige apropos julemanden48\'s statement.. brug *IKKE* v6.50 detonators.. de er buggy.. nærmere beskrivelser står på tweaktown.dk og geforcefaq.com

Tak for points =)