Avatar billede fcbent Nybegynder
23. marts 2004 - 15:33 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

få en 732mb film ned på 700mb cd?

hey hvordan får man en 734mb video ned på en 700mb cd som videocd
så man kan se den på dvd det er backup der er taget fra mine gamle dvder som nu er gået i stykker!! desværrer
Bruger nero burning
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. marts 2004 - 15:42 #1
Kan du ikke indstille den til at aktivere overburn, så kan der være mere på skiven end de 700Mb.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. marts 2004 - 15:46 #2
Det er muligvis under ekspert funktioner inde i indstillinger
Avatar billede edbsupport Nybegynder
23. marts 2004 - 17:33 #3
Hej,

Ja, som Cyperspace skriver, kunne dette være en mulighed. Men denne indstilling, kan beskadige din CD-brænder, da CD-R'er ikke er lavet til disse datamængder. Og desuden, benyttes dette på eget ansvar!

M.v.h. Michael
Avatar billede norbert Nybegynder
23. marts 2004 - 17:47 #4
Det er nu slet ikke nødvendigt. Idag kan man købe 90 minutters - eller 800 mb - skiver. Og så er problemet sådan set løst. Men når du brænder skal du stadig kunne køre overburn, da maskinerne egentlig ikke er beregnet til at køre de store skiver. Men du ødelægger ikke maskinen, da der jo er plads nok på skiven.
Norbert:-)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. marts 2004 - 17:51 #5
Du kan prøve at følge dette spørgsmål:
,http://exp.dk/spm/480949
Der bliver spurgt om, hvor man kan købe disse 800 mb skiver.
Norbert.
Avatar billede edbsupport Nybegynder
23. marts 2004 - 18:45 #6
Hej Norbert.

Jeg mente nok, at det var muligt at købe 800MB CD-R'er, men var itvivl om de kunne brændes på en almindelig CD-Rom brænder. Men så blev jeg også klogere idag.

M.v.h. Michael
Avatar billede norbert Nybegynder
23. marts 2004 - 18:50 #7
Inden du køber skal du også lige kontrollere, om din recorder kan overburne. Nye recordere plejer ikke at have det problem, men er den bare et par år gammel, er det ikke sikkert den kan overburne. Du kan se det i Nero/choose recorder. Hvis den supporter overburn er der stor chance for at du kan bruge 800 mb. skiver. For at kunne brænde mere end 80 minutters skiver, SKAL den stå på overburn.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. marts 2004 - 18:51 #8
edbsupport: du kan få op til 900 mb. skiver :-)
Avatar billede edbsupport Nybegynder
23. marts 2004 - 19:01 #9
Ja, det skulle ikke undre mig. Men så koster medierne også derefter.

Fortsat go' Tirsdag.

M.v.h. Michael
Avatar billede norbert Nybegynder
23. marts 2004 - 19:02 #10
De koster noget mere - ja :-)
Norbert :-)
Avatar billede fcbent Nybegynder
24. marts 2004 - 07:39 #11
her står der hvad den kan!

• Compatible with MS-DOS, Windows 3.1x, Windows NT/2000, Windows 95/98/ME/XP, Linux, OS/2 Warp

• Enhanced IDE (E-IDE) / ATAPI interface

• Supports Disc At Once (DAO), Track At Once (TAO) and Session At Once (SAO) recording

• Fully supports both variable and fixed packet reading and writing (CD-UDF compatible)

• Supported disk formats: CD-DA, CD-ROM, CD-ROM / XA, mixed mode, Video-CD, Photo CD, Enhanced CD, CD Plus, CD-Text

• 48x maximum read speed

• 4x, 8x, 12x, 16x, 20x, 24x, 28x, 32x, 36, 40x, 48x write speed for CD-R and 4x, 8x, 12x, 16x for CD-RW disc

• High speed (4x) audio play (buffered to normal audio)

• Maximum 40x audio extraction

• Average access time is around 100 ms (typical)

• Supports PIO mode 4 and UDMA mode 2

• 2 MB internal cache buffer

• Back panel analog line-out and digital-out

• Supports both horizontal and vertical mounting

• Flash memory (firmware upgrade possibility)

• Can be used as a boot device

• ExacLink technology to avoid Buffer Under Run error
Avatar billede norbert Nybegynder
24. marts 2004 - 07:50 #12
Du kan som sagt i Nero se om den kan overburne:
Åben Nero.
Gå i fanen CHOOSE RECORDER
Vælg din brænder
Dér kan du se præcis om din brænder supporter OVERBURN.
Hvis den supporter overburn går du i FILE/PREFERENCES/EXPERT FEATURES
Der stiller du den til overburn. jeg kan sige at jeg har stillet min til at kunne overburne til 95 min. Men jeg kører også nogle gange med de store skiver.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
24. marts 2004 - 07:54 #13
Det virker ikke sådan at du kan smide 90 min. på en 74 min eller 80 min-skive, men der kan være en anelse mere på. Nu har du jo 732 mb, så der skal du nok have en større skive. Jeg tvivler på at du kan presse så meget ekstra ned på en 700 mb-skive, og den kan som edbsupport siger, ødelægge din brænder, hvis skiven er for lille. Men hvis du brænder på f.eks. 90 min. skiven (800 mb) skal du også bruge overburn, ellers kan du ikke brænde på skiven.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. marts 2004 - 11:34 #14
Prøv f.eks. at checke dette link så han du måske se om din brænder kan brænde 800mb skiver
http://www.instantinfo.de/overburn/laufwerke.php
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. marts 2004 - 11:36 #15
edbsupport>> har nu aldrig haft nogen problemer, har haft denne funktion (overburn) slået til i over et år, uden overhoved at opleve nogen former for problemer.
Avatar billede norbert Nybegynder
24. marts 2004 - 11:43 #16
Fabrikanterne afvarer normalt det, som edbsupport siger, men jeg har nu heller aldrig været udsat for det. Allerhøjst hvis jeg presser for meget ind, er der ikke plads, at den vil lukke brændingen rigtig, så det sidste på skiven vil så ikke spille. Men det kræver altså, at brænderen supporterer overburn.
Avatar billede norbert Nybegynder
24. marts 2004 - 11:44 #17
Der skal selvfølgelig stå advarer og ikke afvarer :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2004 - 11:47 #18
cyberspace - Brænderne går da også i stykker inden der er gået et år ;-)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. marts 2004 - 15:25 #19
nikolajdu>> min brænder er ca mindst 1½ år gammel og har kørt upåklageligt
det er er plextor 48X24X48
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. marts 2004 - 15:26 #20
Jeg har haft 2 plextor på den tid ;-)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. marts 2004 - 08:22 #21
fcbent>> takker for point :-)