Avatar billede -street- Nybegynder
23. marts 2004 - 13:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SSH på andet end port 22

Kan man få SSH-serveren til at lytte på andet end port 22 ? Hvis nu man ik' ønsker at benytte lige præcis den port.

// Street^
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. marts 2004 - 13:20 #1
edit config filen

pico /etc/ssh/sshd_config

skift Port 22 ud med det port nummer du vil bruge

hvis der står
# forean fjerner du det
og 200 point er alt for meget
30 er rigeligt
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. marts 2004 - 13:22 #2
genstart sshd
jeg er lidt i tvivl om det vil være nok at logge ud og ind igen, ellers skal du kill -HUP <pid for sshd>
eller så bare reboot hvis du ikke samler på uptime ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. marts 2004 - 13:22 #3
det var vist et svar ;)
Avatar billede mfalck Praktikant
23. marts 2004 - 13:26 #4
ellers kan du starte sshd med parameteren -d <port> ... det er mest effektivt til testning .. eller hvis du skal have flere porte åbne
Avatar billede -street- Nybegynder
23. marts 2004 - 14:04 #5
loadet -> Jeg siger mange tak. Og ved godt 200 er lige i overkanten- men skulle bruge et hurtigt svar og jo flere points man tilbyder, des hurtigere svar får man som regel. Håber det var kommentar nok til det med points.

// Street^
Avatar billede -street- Nybegynder
23. marts 2004 - 14:06 #6
loadet -> Det ser ud til jeg ik' kan acceptere dit svar ?! Har prøvet at klikke "Accepter" nogle gange nu og den opdaterer ik' ?!

// Street^
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. marts 2004 - 14:26 #7
hmm ok, giv eksperten lidt tid så, det er set før at den opfører sig mærkeligt ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 12:30 #8
Du skal klikke på hans navn i listen over brugere med svar. (Ja, også når der kun er den ene.)

Og nej, det giver måske hurtigere svar nogle gange, men kun hvis en, der er pointliderlig og ligeglad med dig opdager spørgsmålet. Hvis du er heldig, kan svaret bruges.

De mere seriøse svarere vil tit slet ikke opdage pointtallet eller vil (ligesom loadet) kommentere, at det er for meget. Hvis de opdager pointtallet vil de måske endda holde sig væk, for pointoverbyderne er ofte folk, som det er meget besværligt at hjælpe, da de tit ikke kan stille spørgsmålet ordentligt og man skal kæmpe for at hive oplysninger ud af dem.

Så det må være dit valg, hvilken type hjælp, du er ude efter. Hvis du vil have de hurtige pointjægere, skal du bare fortsætte med 200 per spørgsmål og forvente at kvaliteten af hjælpen bliver derefter. Hvis du vil have seriøs hjælp, så sæt et fornuftigt pointtal.
Avatar billede -street- Nybegynder
26. marts 2004 - 12:10 #9
sandbox -> Det er så din mening :)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 12:29 #10
Ja, lige som alt andet hvad jeg skriver, er der her tale om min egen personlige mening. Jeg har dog oplevet, at andre har givet udtryk for enighed i min betragtning om at højt pointtal ikke hjælper, så uden at jeg kan sætte antal på, må jeg konstatere, at jeg ikke er alene om den mening.

Du har naturligvis stadig lov til at have en anden mening.
Avatar billede -street- Nybegynder
26. marts 2004 - 15:21 #11
sandbox -> Tak du :)